ارزیابی چالش های پدافندغیرعامل با بکارگیری اینترنت اشیا

پیام:
چکیده:
اینترنت اشیا به عنوان مرحله ای اصلی در سیر تکاملی فضای سایبر، در کنار خلق فرصت هایی بیشمار، چالش های قابل توجهی به خصوص در حوزه پدافندغیرعامل ایجاد می کند، که می تواند مانع تحقق درک مزایای آن شود. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی چالش های پدافندغیرعامل با بکارگیری اینترنت اشیا است. این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و کاربردی بوده و جامعه آماری آن شامل، مدیران، مسئولان و کارشناسان فناوری اطلاعات و پدافند غیرعامل است.
 در این پژوهش عوامل افزایش سطح نظارت و کنترل زیرساخت های حیاتی و اتصال دائمی به اشیا و محیط در مقابله با بحران ها به عنوان مهم ترین کاربردهای اینترنت اشیا و عوامل سطح پایین حفاظت فیزیکی دستگاه های اینترنت اشیا، پایش فراگیر بر سازمان های اطلاعاتی حریف و سطح دسترسی بالا به حریم خصوصی افراد چالش های اصلی پدافندغیرعامل شناسایی شده است. همچنین عوامل نهادینه سازی الزامات پدافندغیرعامل و تهیه دستور العمل های امنیتی برای فناوری اینترنت اشیا به عنوان راهبردها و سیاست های موثر پدافندغیرعامل و عوامل استفاده از رمزنگاری قوی، سیستم های احراز هویت پیشرفته و ایجاد یک سیستم مدیریت امنیت جهت کنترل دستگاه های اینترنت اشیا به عنوان راهکارهای فنی موثر پدافندغیرعامل در برابر چالش های بکارگیری فناوری اینترنت اشیا شناسایی شده اند.
از نتایج مهم تحقیق می توان امکان استفاده از کاربردهای این فناوری و کاهش چالش های پیشروی آن، با نهادینه سازی الزامات پدافندغیرعامل و عدم اعمال مقررات سختگیرانه اشاره کرد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
55
لینک کوتاه:
magiran.com/p2009297 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!