توسعه ی مدلی برای ارزیابی تامین کنندگان مبتنی بر رویکرد تلفیقی انتگرال چوکت انیشتین و II PROMETHEE با تاکید بر معیارهای مدل اسکور (مطالعه ی موردی:تامین کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

ارزیابی تامین کنندگان به عنوان عاملی موثر بر نتایج عملکردی سازمان ها، یکی از مهم ترین فعالیت ها در مدیریت زنجیره ی تامین است. در این زمینه، ارزیابی تامین کنندگان حوزه ی سلامت و درمان از اهمیت بالاتری برخوردار است. هدف از انجام پژوهش حاضر، توسعه ی مدلی مبتنی بر معیارهای عملکردی مدل اسکور (SCOR) برای ارزیابی تامین کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی در ابعاد عملکرد تحویل، هزینه و کیفیت است. داده های مورد نیاز پژوهش از خبرگان آزمایشگاه های بیمارستان های موجود در منطقه ی 12 تهران جمع آوری شده است. به منظور شبیه سازی سازوکارهای فازی تفکر انسانی، یک مدل تصمیم گیری گروهی با اعداد فازی شهودی ارائه شده و نظرات خبرگان این حوزه با استفاده از مدل PROMETHEEII و با تکیه بر عملگر هندسی انتگرال چوکت انیشتین فازی به صورت اعداد فازی شهودی مثلثی تجمیع و تحلیل شده است. ارزیابی نتایج رویکرد پیشنهادی مطابق نظرات خبرگان و مقایسه ی آن با مدل II PROMETHEE ساده، صحت و دقت بالای روش پیشنهادی را تایید می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
105 تا 117
لینک کوتاه:
magiran.com/p2038702 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!