بررسی ابعاد، مولفه ها و شاخص های همدلی و همزبانی در ناجا براساس آراء و اندیشه های فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

نیروی انتظامی ج.ا.ا یکی از نهادهای مهم تاثیرگذار در تامین و برقراری نظم و امنیت در کشور است، برای هم افزایی و هم پوشانی فعالیت های مختلف انتظامی تقویت و گسترش همدلی و همزبانی در ابعاد مختلف در این سازمان مقدس یک ضرورت انکارناپذیر است؛ همین موضوع زمینه انجام این تحقیق بوده و هدف محقق آن است تا با روش های علمی و با احصای مولفه های همدلی و همزبانی نتایج را استخراج و در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار داده و با رعایت آنها در تمامی سطوح و ارکان نیروی انتظامی به این موضوع، جامه عمل پوشانده شود.

روش شناسی

این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش کیفی (توصیفی- تحلیلی) است و به دنبال تبیین ابعاد، مولفه ها و شاخص های همدلی و همزبانی در ناجا (بر اساس رهنمودها و فرمایش های فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) است. جامعه آماری شامل 80 نفر از فرماندهان، مدیران، معاونان و جانشینان معاونت های ناجا هستند و حجم نمونه به صورت تمام شمار است که پس از توزیع پرسش نامه ها تعداد 75 پرسش نامه جمع آوری گردید. اطلاعات لازم از روش اسنادی و تحلیل محتوای فرمایش های فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) گردآوری و داده ها نیز از طریق توزیع پرسش نامه محقق ساخته بین جامعه آماری در چهار بخش جمع آوری شده است.

یافته ها و نتیجه گیری

پس از انجام آزمون های آماری از جمله آزمون رتبه ای فریدمن، نتایج تحقیق نشان داد که فرمان ها و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در بعد نیروی انسانی در اولویت اول، بعد سلسه مراتب در اولویت دوم، بعدهای قوانین، آیین نامه ها و بخش نامه ها و بعد فناوری به ترتیب در اولویت سوم و چهارم در تحقق همدلی و همزبانی در ناجا موثر است. پیشنهادهای حاصل از تحقیق، در خصوص ابعاد چهارگانه مبتنی بر نتایج نیز ارائه گردیده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
85 تا 118
لینک کوتاه:
magiran.com/p2077526 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!