ارزیابی عملکرد هیئت های منتخب ورزشی استان اصفهان در سال 97 با استفاده از روش فرآیندی تحلیل شبکه ای فازی (FANP) و تحلیل پوششی داده های فازی (FDEA)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف از این پژوهش، به منظور ارزیابی عملکرد هییت های ورزشی استان اصفهان است. به کمک این مدل علاوه بر شناسایی هییت های کارا و ناکارا، می توان راهبردهای مناسب را برای بهبود عملکرد شعب ناکارا و تقویت هر چه بیشتر هییت های کارا تدوین کرد.

روش شناسی:

 به منظور رسیدن به چارچوب و مدل پژوهش از روش ترکیبی و روش میدانی استفاده شده است. در این پژوهش به کمک مدل کارت امتیازی متوازن، شاخص های ارزیابی استخراج شدند و سپس با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه ای فازی، اهمیت نسبی هر شاخص بدست آمد و با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده های فازی به ارزیابی هییت ها پرداخته شد.

یافته ها:

 یافته ها حاکی از آن است که روش ترکیبی استفاده شده، نتایج مشابه با روش ترکیبی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده های فازی دارد. به عبارت دیگر، تحلیل شبکه ای فازی توانسته است ضمن تقویت روش ترکیبی گذشته، اطمینان بیشتری به نتایج ببخشد. ضمن اینکه بر مبنای نتایج؛ هییت های تکواندو، شطرنج و دومیدانی، دارای رتبه تقریبا برابر در فرآیند ارزیابی عملکرد هییت ها هستند.

نتیجه گیری: 

به منظور ارزیابی عملکرد هییت های ورزشی استان اصفهان بهتر است، از روش های ترکیبی استفاده شود. با توجه به این که در این پژوهش مشخص شده است، داده های ارزیابی با استفاده از پرسشنامه های مناسب استخراج شده اند و چون نتایج نسبی به دست آمده است، باید داده ها شکل فازی به خود بگیرند و اثر قضاوت های ناقص ناشی از روش های کمی تنها یا روش های کیفی تنها را با ترکیب روش ها از بین برد.

زبان:
فارسی
صفحات:
127 تا 148
لینک کوتاه:
magiran.com/p2185277 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!