شناسایی عوامل موثر بر بهره برداری از فرصتهای کارآفرینانه بین المللی برای کسب و کارهای تامین انرژی (مورد مطالعه: شرکت ملی گاز ایران)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

با توجه به موقعیت و قابلیت بین المللی ایران در تامین انرژی به ویژه گازیرای سایر کشورهای جهان ولزوم ارتقاء عملکرد صادراتی کسب وکارهای تامین انرژی، شناسایی عوامل موثر برکشف و بهره برداری از فرصتهای بین المللی اینگونه شرکتها با رویکردکارآفرینانه بسیار حایز اهمیت می باشد. درپژوهش حاضرسعی برآن است تا با بهره گیری از تجارب و دانش خبرگان بازاربین المللی گاز مایع، این نوع عوامل شناسایی و ارایه شوند. این پژوهش، از نوع کیفی بوده وبا بهره گیری ازتکنیک تجزیه و تحلیل محتوا شکل گرفته است. داده ها از طریق مصاحبه های باز و نیمه ساختاریافته با 15 نفر از صاحبان کسب وکار،مدیران عالی وکارشناسان شرکتهای مرتبط با صادرات گاز مایع ایران، منتخب به روش گلوله برفی،گردآوری گردیده وبااستفاده ازکدگذاری باز و محوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرارگرفت.با توجه به نتایج بهدست آمده، عوامل موثربربهره برداری از فرصتهای بین المللی ازدیدگاه خبرگان بازار بین المللی گاز ایران را میتوان در قالب چهارمحورکلی طبقهبندی نمودکه عبارتنداز: نگرش کارآفرینانه بین المللی، نوآوری و خلاقیت کارآفرینانه بین المللی، تمایزرقابتی کارآفرینانه بین المللی، و شبکه سازی کارآفرینانه بین المللی. هر یک از این چهار دسته عوامل خود شامل مقولات و زیرمقولاتی هستند که در این پژوهش به آنها پرداخته شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
93 تا 106
لینک کوتاه:
magiran.com/p2214973 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!