بررسی میزان رضایتمندی اساتید دپارتمان فیزیک دانشگاه تعلیم و تربیت شهید ربانی از مفردات درسی مطالعه موردی (مفردات درسی فیزیک نور، فیزیک برق و فیزیک اتم و هسته)

نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

پوهنتونها و موسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی از جمله نهادهای مهمی محسوب می‌شوند که نقش استراتژیک در پیشبرد اهداف کشور دارند. به همین منظور، از پوهنتونها انتظار می‌رود به تولید دانش پرداخته و به تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد موردنیاز کشور همت گمارند. این تحقیق باهدف بررسی میزان رضایتمندی اساتید دپیارتمنت فزیک دانشگاه تعلیم و تربیه شهید ربانی از مفردات درسی طی سالهای 95 و 96 انجام شده است. تحقیق حاضر نوع کاربردی بوده، روش نمونه‌گیری غیر تصادفی سهمیه‌ای انتخاب‌شده که به تعداد 3 تن استادان اناث و 7 تن استادان ذکور که مجموعا 10 تن استادان شامل این پروسه‌اند. استادان این دیپارتمنت دارای رتبه علمی پوهنوال، پوهندوی، پوهنمل، پوهنیار و پوهیالی می‌باشند. اطلاعات با روش مصاحبه و پرسشنامه بدست آمده است. پرسشنامه‌ها بعد از دریافت وارد نرم‌افزار SPSS گردیده آزمونهای کلموگروف اسمیرنوف و تی یک نمونه‌ای بالای آن صورت گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که باگذشت زمان در بخش‌های فزیک نور، فزیک برق و فزیک اتوم و هسته پدیده‌های جدیدی کشف و مورداستفاده قرار می‌گیرند. پاسخ استادان دیپارتمنت فزیک نسبت به پرسش‌های طرح‌شده بیان می‌کند که مفردات درسی دیپارتمنت فزیک دانشگاه‌های کشور باید مطابق نیازمندی‌های محصلان جامعه با توجه به امکانات آموزشی تهیه گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
140 تا 148
لینک کوتاه:
magiran.com/p2238421 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!