تحلیل به اشتراک گذاری دانش کارکنان در برون سپاری فعالیت های مدیریت زنجیره تامین (مورد مطالعه:دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره))

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

طی چند سال اخیر ظهور فناوری نوین و ایجاد تحولات عظیم در بازارهای جهانی، انقلاب اطلاعاتی و ظهور شکل های جدید ارتباطات سازمانی و افزایش توقعات مشتریان در زمینه هزینه محصولات و خدمات، کیفیت، تحویل، تکنولوژی و زمان سیکل تعهد شده با توجه به رقابت فزاینده در بازارها، باعث ترک سیستم های سنتی خرید و حرکت به سمت سیستم مدیریت زنجیره تامین شده است. هدف اصلی پژوهش بررسی تاثیر به اشتراک گذاری دانش کارکنان در برون سپاری فعالیت های مدیریت زنجیره تامین دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی نوشهر است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران، روسای یگان ها و اساتید شاغل دارای سمت سازمانی در دانشگاه می باشند. تعداد حجم جامعه آماری 136 نفر و نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی مورگان 100 نفر انتخاب شده اند برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد، به اشتراک گذاری دانش کارکنان و پرسشنامه برون سپاری فعالیت های مدیریت زنجیره تامین(لجستیک)استفاده شده است. روایی با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن نیز به وسیله آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. جهت تجزیه وتحلیل فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. داده ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. بر اساس یافته های پژوهش، به اشتراک گذاری دانش کارکنان تاثیر مثبت و معنا دار بربرون سپاری فعالیت های مدیریت زنجیره تامین دارد. و در بین ابعاد اشتراک دانش، تمایل به اشتراک دانش بیشترین تاثیر را بربرون سپاری فعالیت های لجستیکی دارد. یافته های این پژوهش می تواند درحرکت سازمان ها به سمت توجه بیشتر به اشتراک گذاری دانش کارکنان موثر واقع گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
123 تا 136
لینک کوتاه:
magiran.com/p2243093 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!