اندازه گیری همزمان اسپکتروفتومتری هیدروکربن های آرماتیک چندحلقه ای با استفاده از روش تصحیح عمودی سیگنال و تبدیل موجک و کمترین مربعات جزئی بعد از پیش تغلیظ استخراج مایع-مایع کمک شده با نمک زنی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

یک روش پیش پردازش سیگنال سریع، قدرتمند، رضایت بخش و اصلاح شده که ترکیبی از تبدیل موجک با اصلاح سیگنال عمودی (OSC) است برای پیش پردازش داده های اسپکتروفتومتری نفتالن، آنتراسن و پیرن به عنوان آنالیت ها پس از پیش تغلیظ آنها توسط روش استخراج مایع-مایع کمک شده با اثر نمک زنی (SALLE) مورد استفاده قرار گرفته است. حلال استخراج مخلوط در آب (1.0 میلی لیتر استونیتریل) و مقدار مناسب نمک (1.0 گرم از (NH4)2SO4) به محلول آبی (4.0 میلی لیتر) اضافه می شود و با استفاده از یک ورتکس که موجب جداسازی فاز می شود، حل می شود. آنالیت های هدف موجود در نمونه به حلال استخراج کننده وارد می شوند. بعد از استخراج جذب مخلوط آنالیت ها در ناحیه 400-200 نانومتر اندازه گیری می شود. پارامترهای موثر بر این روش استخراجی مورد مطالعه و بهینه سازی قرار گرفت. روش پیش پردازش تبدیل موجک و تصحیح عمودی سیگنال برای برداشتن نویز داده های اسپکتروفتومتریک و کوپل با روش مدل سازی کمترین مربعات جزیی برای اندازه گیری همزمان آنالیت های مطالعه شده بعد از فرآیند استخراج مایع-مایع کمک شده با اثر نمک زنی استفاده شده است. ارقام شایستگی روش مطالعه شده با استفاده از روش سیگنال خالص آنالیت تعیین گردید. مدل ارایه شده در این کار دارای توانایی پیشگویی خوب با ریشه میانگین مربعات خطا پیشگویی (RMSEP) به ترتیب برای نفتالن، آنتراسن و پیرن030/0، 024/0 و 013/0 است. روش ساده PLS-WOSC با موفقیت برای اندازه گیری همزمان سه آنالیت در نمونه های پساب آبی استفاده شد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
10 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p2270915 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!