ارائه الگویی جهت ارزیابی تاثیر تکنولوژی بلاکچین (زنجیره تامین بلوکی) بر عملکرد زنجیره تامین با استفاده از سیستم های استنتاج فازی در صنعت خودروسازی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف تحقیق حاضر، ارایه الگویی جهت ارزیابی تاثیر تکنولوژی بلاکچین بر عملکرد زنجیره تامین در صنعت خودرو با استفاده از طراحی سیستم استنتاج فازی است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق، مدیران 3 شرکت خودروسازی در ایران شامل شرکت ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو است که حجم نمونه آماری تعداد 36 نفر به ترکیبی از دو روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند (قضاوتی) و نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند. در این تحقیق با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و میدانی عامل ها و زیر عامل های تحقیق انتخاب گردیده که پس از مطالعات کتابخانه ای 17 زیر معیار در 3 معیار اصلی تضعیف کننده، تقویت کننده و امکان پذیری به صورت مدل مفهومی مشخص گردید که پس از فازی سازی گوسین 125 قاعده بر اساس نظر خبرگان تعیین شده است. براساس نتایج، اگر تغییرات بازه ی تضعیف کننده بیشتر از 5/0 باشد، باعت کاهش عملکرد شده و اگر در بازه کمتر از 5/0 باشد تاثیر چندانی بر عملکرد ندارد. تغییرات بازه ی تقویت کننده و امکان پذیری اگر کمتر 5/0 باشد سطح متوسطی از تغییر را در عملکرد ایجاد و اگر بیشتر از 5/0 باشد، خروجی عملکرد را افزایش می دهد. به منظور اعتبار سنجی و حصول اطمینان از کارآیی آن از تست شرایط حدی استفاده شده است. نتایج نشان داد که آزمون برای سه SUB - FIS اجرا شده و تمامی FIS های طراحی شده مذکور رفتار منطقی نسبت به مقادیر حدی ورودی ها از خود ارایه نموده اند که این نشانگر اعتبار مدل طراحی شده است و می توان بیان داشت که سیستم از دقت و اعتبار مطلوبی برای ارزیابی برخوردار است.

زبان:
فارسی
صفحات:
50 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p2277658 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!