کاربرد میکرواستخراج مایع-مایع پخشی بر اساس کاربرد حلال اتکتیک عمیق کولین کلراید: 4-برومو فنل برای پیش تغلیظ و اندازه گیری دقیق کبالت در نمونه های آبی و محصولات کشاورزی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این تحقیق یک روش سریع، کاربردی و حساس برای پیش تغلیظ و جداسازی کبالت از نمونه های حقیقی مختلف بر اساس استفاده از  روش میکرواستخراج مایع – مایع پخشی بر پایه حلال های اتکتیک عمیق ارایه شده است که در آن از حلال اتکتیک عمیق، متانول و 1-(2-پیریدیل آزو)-2-نفتول به ترتیب به عنوان حلال استخراج کننده، حلال پخش کننده و عامل کمپلکس دهنده استفاده شده است. غلظت کبالت  به وسیله دستگاه جذب اتمی شعله ای اندازه گیری شده است. پارامترهای موثر بر کارایی استخراج (مانند نوع و حجم حلال استخراج کننده و پخش کننده،  pH، غلظت عامل کمپلکس دهنده و غلظت نمک) مورد بررسی و بهینه سازی قرار گرفتند. تحت شرایط بهینه حد تشخیص برای کبالت 5/1 میکروگرم بر لیتر با فاکتور پیش تغلیظ 40 بدست آمد. انحراف استاندارد نسبی برای 10 بار اندازه گیری غلظت 20 میکروگرم بر لیتر کبالت 0/3 درصد بدست آمد. صحت و کاربرد روش توسط اندازه گیری مقدار کبالت در نمونه های مرجع آبی و نمونه های آبی و محصولات کشاورزی مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
92 تا 99
لینک کوتاه:
magiran.com/p2296896 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!