سنتز و بررسی خواص سیستم بایندری بر پایه پلی اتیلن اکساید به منظور تولید قطعات با دانسیته بالا آلیاژ L316 به کمک روش قالب گیری تزریقی پودر فلزی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یکی از روش های شکل دهی در مهندسی پودر روش قالب گیری تزریقی پودر فلزات می باشد. تلفیق روش قالب گیری مرسوم در تزریق پلاستیک با استفاده از پودر فلزات موجب پیشرفت های قابل ملاحظه ای در نحوه و کیفیت تولید قطعات حساس و پیچیده در صنایع مختلف شده است. در این روش پودر با یک مجموعه ماده پلیمری مخلوط می شود و یک توده قابل تزریق به وجود می آید که آن را فیداستوک می نامند. فیداستوک حاصل را توسط ماشین های تزریق فلزی، تزریق می شود و قطعه بایندر زدایی می شود. قطعه چسب زدایی شده به منظور افزایش استحکام و خواص مکانیکی توسط کوره هایی با اتمسفر کنترل شده تحت فرایند تف جوشی قرار می گیرد. در این پژوهش ابتدا ترکیب بهینه بایندر به منظور تولید قطعات صنعتی به منظور بایندرزدایی سریع و در دماهای کم به منظور کاهش مجموع هزینه های تولید سنتز و پس از تزریق خواص قطعه نهایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. مهمترین ویژگی ترکیب بایندر صنعتی در تولید قطعات مختلف توانایی بالای آن در حذف سریع و بدون ایجاد ترک و تاول در قطعه نهایی می باشد، ضمن اینکه اجزای سازنده بایندر بهینه می بایست در دسترس بوده و رفتار تف جوشی مناسبی از خود نشان دهد. بر اساس نتایج بدست آمده بایندر چهار جزیی سنتز شده که بر مبنای پلی اتیلن اکساید است ضمن کاهش قیمت نهایی قطعات به خوبی طی فرایند بایندرزدایی حلالی در حلال های آلی و سپس بایندر زدایی حرارتی حذف شده و نرخ آهسته خروج آن طی مراحل تف جوشی از ایجاد ترک و تاول در قطعه نهایی جلوگیری کرده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
60 تا 69
لینک کوتاه:
magiran.com/p2380408 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!