بررسی علل افزایش مزاحمت های اینترنتی در شهر بوشهر در سالهای 94 تا 98

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

امروزه با گسترش تکنولوژی مزاحمان اینترنتی اقداماتی را با قصد عمدی، انتقام جویی یا قصد تفریح انجام می دهند. رفتارهایی مانند دیده بانی اطلاعات دیگری، تهدید، افترا، نشر اطلاعات نادرست درباره دیگری، پخش اطلاعات محرمانه دیگری، گردآوری اطلاعات از دیگری، ربایش اطلاعات مالی، درخواست دیدار با دیگری، بزه دیده نمایی، ارسال پیام های ناخواسته و رفتارهایی از این دست در برخی کشور ها آزار اینترنتی دانسته می شود. به همین دلیل ارایه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از وقوع چنین جرایم اینترنتی (سایبری) که مخل امنیت جامعه یا مخل امنیت ملی هستند ضرورت می یابد که مقاله حاضر درصدد شناخت عوامل افزایش این جرم در منطقه جغرافیایی شهرستان بوشهر بین سالهای 94 تا 98 است.

روش تحقیق

 جامعه آماری در تحقیق حاضر، شامل ضابطین دادگستری در پی جویی انتظامی جرایم مزاحمت های اینترنتی در بین سال های 94-98 در شهرستان بوشهر می باشد. که به صورت پیمایشی مورد واکاوی و بررسی قرار می گیرد. نمونه گیری ما تعداد کل افراد 100 نفر و به صورت تمام شمار می باشد. همچنین به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی و نرم افزار SPSS استفاده شده است.

نتایج و یافته های تحقیق

یافته های پژوهش نشان داد که متغییرهای گسترش استفاده، کنترل ناپذیری، امکانات گوناگون فضای اینترنت و شخصیت مرتکب بر روی افزایش جرم تاثیر معناداری دارند. یافته های این مطالعه موید رابطه میان سن و ارتکاب به جرم است

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 21
لینک کوتاه:
magiran.com/p2391485 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!