اشیای رجعت: معماری پساحافظه در رمان دورهمی از ان انرایت
این مقاله بنا دارد تا رمان دورهمی از ان انرایت را با نظریه پساحافظه بررسی و تحلیل کند. این تحقیق چنین استدلال می کند که رمان دورهمی به نوعی یک متن پساحافظه ای است که در آن، راوی نه تنها به دنبال ثبت و حفظ زمان گذشته است بلکه همچنین در پی برملا کردن حقیقت یا غیرحقیقت است و این رازگشایی همچنین به نوعی کنارآمدن یا آشتی کردن با گذشته خود و در نهایت پذیرش مقوله مرگ در حکم واقعیتی مطلق است. مقاله برای تحلیل متن، از مفهوم پساحافظه از مارین هرش بهره جسته تا مکانیسم ها و استراتژی هایی را که پساحافظه در نسل های متوالی در یک خانواده به کارمی گیرد آشکار کند، یعنی پساحافظه ارتباطات خانوادگی و فراخانوادگی را در میان نسل های مختلف پرورش می-دهد. بنابراین پساحافظه در سطح خانوادگی در خانواده هگارتی و سه نسل متوالی را به نمایش می گذارد و در سطح فراخانوادگی، پساحافظه می تواند به طور کلی دربرگیرنده جامعه ایرلند در دوره ببر سلتیک و دوره پس از آن باشد که واقعیت ها و غیرواقعیت ها درباره خوش بینی جهش اقتصادی دوره ببر سلتیک، فساد نهفته و رسوایی های جنسی کلیسای کاتولیک و جامعه جنسیت زده را آشکار می کند که شخصیت اصلی داستان برای اینکه بتواند خودش را با آن سازگار کند لاجرم نه تنها به خوردن الکل بلکه به نوشتن روایت پساحافظه رو می آورد تا با گذشته، زمان حال و همچنین آینده نسل-های آتی آشتی کند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.