تبیین رفتار نامتقارن هزینه ها بر اساس هم زمانی چرخه های سیاسی و تجاری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

مدیران در واکنش به تغییرات فروش، منابع شرکت را به طور متقارن تغییر نمی‌دهند. این عدم تقارن باعث بروز رفتار چسبنده یا ضدچسنده هزینه‌ها در سطوح مختلف می‌گردد. دلایل مختلفی برای رفتار نامتقارن هزینه‌ها در پژوهش‌های قبلی مستند شده است که یکی از آنها فرضیه تصمیمات آگاهانه مدیران می‌باشد. از لحاظ نظری، خوش‌بینی یا بدبینی مدیران نسبت به آینده ممکن است تعدیل هزینه‌ها را به تاخیر بیندازد. ترکیب حالت‌های مختلف چرخه‌های سیاسی (انتخابات) و چرخه‌های اقتصادی (رونق و رکود) می‌تواند انتظارات متفاوتی را نسبت به فروش آتی ایجاد نموده و باعث عدم تقارن در رفتار هزینه‌ها شود. شواهد تجربی داخل کشور در این زمینه مسکوت است؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر چرخه‌های سیاسی (انتخابات) و چرخه‌های تجاری (رکود و رونق) بر رفتار نامتقارن هزینه‌ها می‌باشد. بدین منظور اطلاعات مورد نیاز 108 شرکت برای بازه زمانی 1380 تا 1394 جمع‌آوری گردیده و مورد آزمون قرار گرفته‌اند. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که در حالت‌های مختلف ترکیب چرخه‌های تجاری و چرخه‌های سیاسی، رفتار هزینه‌ها متفاوت است، به بیان دیگر، تصمیمات مدیران در مورد تعدیل منابع تحت تاثیر شرایط اقتصادی و سیاسی قرار دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
231 تا 246
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2412438 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!