عفونت های باکتریایی مرتبط با COVID-19 و تاثیر بسیاری از آنتی بیوتیک های رایج در درمان این عفونت ها

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و اهداف

  عفونت های همزمان شناسایی نشده در بیماران کووید-19 ممکن است عواقب بالینی جدی از جمله افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر داشته باشد. مطالعه حاضر روی 455 بیمار مبتلا به بیماری همه گیر کرونای جدید که از فوریه 2021 تا مارس 2021 به مدت یک ماه در سالن های قرنطینه در دیوانیه عراق بستری شده بودند، انجام شد. هدف از این مطالعه بررسی عفونت های باکتریایی ثانویه مرتبط با این بیماری بود. ویروس و تاثیر استفاده از برخی آنتی بیوتیک های رایج مانند آزیترومایسین، بتالاکتام، سیپروفلوکساسین و سفتریاکسون.

مواد و روش کار

  نمونه های خلط از تمامی بیمارانی که هفت روز پس از تایید آلودگی به ویروس، تستCOVID-19 (Real-Time PCR) مثبت داشتند، جمع آوری شد. نمونه ها روی گروهی از محیط های کشت رگه گذاری شدند، سپس به کشت های خالص منتقل شدند و تشخیص داده شدند و حساسیت آن ها به آنتی بیوتیک ها با استفاده از تکنیک سیستم فشرده Vitek-2 تعیین شد.

یافته ها

  بر اساس یافته ها، دو سویه مقاوم به متی سیلین و استافیلوکوکوس اوریوس حساس با درصد 85 درصد شایع ترین گونه جداشده و پس از آن سودوموناس آیروژینوزا با 78 درصد، علاوه بر استرپتوکوکوس نومونیا 60 درصد، اسینتوباکتر بومانی 64 درصد و لژیونلا نوموفیلا 60 درصد بودند.. همچنین قارچ های زیادی مشاهده شد. اکثر سویه های جداشده به آنتی بیوتیک های مورد استفاده در این مطالعه مقاوم بودند.

نتیجه گیری

  این مطالعه به این نتیجه رسید که این آنتی بیوتیک ها هیچ نقشی در درمان عفونت ندارند. با این حال، ممکن است به ظهور گونه های MDR جدید مقاوم به چند دارو کمک کند، که منجر به افزایش نرخ مرگ و میر می شود. همچنین مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها ممکن است منجر به افزایش مرگ و میر شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
363 تا 367
لینک کوتاه:
magiran.com/p2436840 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!