پیشگیری از کرونا ویروس و نقش آمیخته بازاریابی در آن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

باتوجه به تاثیرات گسترده و اثرات جبران ناپذیری که کرونا بر سلامتی، اقتصاد و جامعه داشته است وظیفه بازاریابان است تا با بازاریابی موثر از کرونا پیشگیری کند و رفتارهای پیشگیرانه را رواج دهند. هدف این پژوهش ارایه مدل عوامل بازاریابی موثر بر پیشگیری از کرونا است.

روش بررسی

پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی و از نوع مقطعی است. جامعه این پژوهش کاربران رسانه های اجتماعی است حجم نمونه 177 نفر انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه بود. در این پژوهش، روایی محتوا و روایی سازه مورد سنجش و بررسی قرار گرفته و پایایی پرسش نامه از طریق محاسبه ضرایب بارهای عاملی آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و از نرم افزار SPSS version 16 و Smart Pls2.0 استفاده شده است.

نتایج

نتایج نشان می دهد تبلیغات (2/731= t و ضریب مسیر 0/236)، محصول (4/458=t و ضریب مسیر 0/473) و توزیع (3/050=t و ضریب مسیر 0/320) بر تغییر رفتار تاثیری مثبت و معنادار دارد و تبلیغات بر آگاهی از کرونا  (6/658=t و ضریب مسیر 0/674) و آگاهی از کرونا بر تغییر رفتار (2/522=t و ضریب مسیر 0/215)  تاثیری مثبت و معنادار دارد، هم چنین تغییر رفتار هم بر رفتارهای پیشگیرانه (5/104=t و ضریب مسیر 0/716) تاثیری مثبت و معنادار دارد. اما تاثیر قیمت بر تغییر (1/664=t و ضریب مسیر 0/196-) رفتار تایید نشد.

نتیجه گیری

 رسانه های اجتماعی و آمیخته بازاریابی به عنوان عامل موثر بر تغییر رفتار و رفتارهای پیشگیرانه در کرونا است که باید مورد توجه مسیولین و مقامات بهداشتی قرار بگیرد تا با استفاده مناسب از رسانه های اجتماعی و آمیخته بازاریابی بتوان رفتارهای پیشگیرانه کرونا را در کشور رواج داد.

زبان:
فارسی
صفحات:
4920 تا 4931
لینک کوتاه:
magiran.com/p2474817 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!