درمان زودرس کوریورتینوپاتی با لیزر دیود

چکیده:
مقدمه
بیماری کوریورتینوپاتی (C S C) یک بیماری با علت ناشناخته است. هدف این مطالعه تعیین اثر درمان زودرس CSC با لیزر دیود در چهار هفته اول و بررسی عوارض و عود بیماری می باشد.
روش کار
در این مطالعه توصیفی 54 چشم از 54 بیمار با تشخیص CSC و بدون درمان اولیه و 55 چشم از 55 بیمار با تشخیص CSC دز 4 هفته اول بروز علایم، نقاطی که دارای نشت ماده فلورسین بود و حداقل 350 میکرون از مرکز بینایی فاصله داشت، مورد لیزر درمانی با مشخصات زیر قرار گرفتند. اندازه 75 میکرون قدرت 100-300 میلی وات و زمان 100-300 میلی ثانیه بطوریکه محل لیزر به سختی دیده شود. تمامی بیماران حداقل بمدت یک سال پیگیری شدند.
نتایج
در گروه بدون درمان اولیه، 27.77% از بیماران بعد از 6 هفته دید بیست، بیستم به دست آوردند. 85.18% از بیماران بعد از یکسال دید بیست، بیستم بدست آوردند و 24% در طور یکسال مراقبت دچار عود مکرر شدند. Choroidal Neovascularization (CNV) در 1.85% از بیماران دیده شد.
در گروه با درمان اولیه، در همه بیماران در عرض 2-4 هفته (متوسط 1/3 هفته) مایع زیر شبکیه کاهش پیدا کرد. 67% بیماران در مدت 2-6 هفته دید بیست، بیستم بدست آوردند. در 14.6% بیماران عود مجدد دیده شد که با درمان مشابه بهبود یافتند. در طول حداقل یک سال پیگیری هیچ موردی از عوارض مهم لیزر دیده نشد. 87.7% از بیماران بعد از یکسال دید بیست، بیستم داشتند.
نتیجه گیری
درمان زودرس CSC با لیزر دیود در 4 هفته اول با کاهش مدت بیماری و تسریع در افزایش دید با کاستن از استرس بیمار می تواند منجر به کم کردن میزان عود بیماری شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
141
لینک کوتاه:
magiran.com/p247607 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!