بررسی اثر مروپنم در بیماران مبتلا به پنومونی ناشی از ونتیلاتور بستری در بخش مراقبت های ویژه

پیام:
نوع مقاله:
خلاصه گزارش (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

پنومونی وابسته به ونتیلاتور (VAP) اختلال نسبتا شایعی است که با مرگ ومیر بالاتری نسبت به دیگر پنومونی های بیمارستانی همراه است. برای درمان این بیماری از آنتی بیوتیک های مختلفی از جمله مروپنم استفاده می شود. مطالعه حاضر جهت بررسی فارماکودینامیک جمعیتی مروپنم طراحی شد.

مواد و روش ها: 

مطالعه به صورت Cross-sectional طراحی شد تا فارماکودینامیک جمعیتی مروپنم در 57 بیمار مبتلا به VAP بررسی گردد. به هر بیمار میزان یک گرم هر 8 ساعت انفوزیون وریدی مروپنم تجویز شد و از پارامترهای فارماکوکینتیکی بدست آمده از این بیماران، درمطالعه موازی با پژوهش حاضر برای شبیه سازی مدت زمان غلظت پلاسمایی بالاتر ازحداقل غلظت مهاری (MIC) استفاده شد. از آزمون های میکروبیولوژی استاندارد درآسپیراسیون تراشه بیماران جهت شناسایی علت میکروبیVAP استفاده شد و MIC در برابر عفونت باکتریایی بوسیله E-test تعیین شد و در نهایت  سهمی از مدت زمانی که غلظت دارو بین دو تجویز متوالی بالاترازMIC بود، محاسبه گردید.

یافته ها:

 شیوع پاتوژن های مولدVAPمشابه نتایج سایرمطالعات بود. در90 درصد از بیماران، MIC مروپنم دربرابر میکروب مولدVAP بیش تر از32 میکروگرم در میلی لیتر (نسبت زمانی غلظت داروی آزاد بالاتر ازMIC) بود که حاکی از مقاومت می باشد و فقط در 4 بیمار کم تر از 0/064 میکروگرم در میلی لیتر بود که نشانگر حساسیت به درمان است.

استنتاج

باتوجه به شیوع بالای مقاومت به مروپنم در بین پاتوژن های مولد VAP، تجویزمروپنم حداقل بدون آزمون آنتی بیوگرام توصیه نمی شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
178 تا 183
لینک کوتاه:
magiran.com/p2502001 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!