امکان سنجی پیاده سازی سامانه پایش عملکرد دانشجویان رشته فناوری اطلاعات سلامت در دوره کارآموزی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

در دانشگاه های علوم پزشکی، با توجه به نقش کلیدی نیروی انسانی در حیات انسان ها، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در دوران کارآموزی اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به نقش ارزیابی موثر و نظارت صحیح برکیفیت عملکرد دانشجویان، این پژوهش با هدف امکان سنجی پیاده سازی سامانه پایش عملکرد دانشجویان رشته فناوری اطلاعات سلامت در دوران کارآموزی انجام شده است.

روش بررسی

این پژوهش از نوع توصیفی- مقطعی و در زمره مطالعات کاربردی است که در سال 1401 انجام گرفت. ابزار گرآوری داده ها پرسشنامه پژوهشگر ساخته با 5 بخش شامل اطلاعات زمینه ای و ابعاد فنی، سازمانی، نیروی انسانی و قانونی بود و جامعه پژوهش اساتید گروه فناوری اطلاعات سلامت در سطح کشور بودند. پرسشنامه از طریق ایمیل برای جامعه پژوهش ارسال شد و در نهایت داده های 20 پرسشنامه تکمیل شده توسط نرم افزار Spss نسخه 16 به روش آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج

بیشترین میانگین امتیازات امکان پیاده سازی سامانه پایش عملکرد دانشجویان رشته فناوری اطلاعات سلامت در دوران کارآموزی مربوط به بعد قانونی با 3/82% بود و پس از آن بعد فنی با 6/80% ، بعد سازمانی با 6/79% و در آخر بعد نیروی انسانی با میانگین 6/76% قرار داشتند.

نتیجه گیری:

 امکان پیاده سازی سامانه پایش عملکرد دانشجویان رشته فناوری اطلاعات سلامت در دوران کارآموزی از ابعاد فنی، سازمانی، قانونی و نیروی انسانی وجود داشته و با توجه به اهمیت دوران کارآموزی و نقش موثر ابزارهای پایش عملکرد در مدیریت فعالیت ها، پیشنهاد می شود که جهت پیاده سازی این سامانه اقدامات لازم انجام گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
431 تا 442
لینک کوتاه:
magiran.com/p2564781 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!