تئوری بازی در تشخیص هرزنامه
نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
امروزه در بسیاری از سیستم هایی که عمل طبقه بندی بر روی آن صورت می پذیرد، رقیب تغییراتی را بروی داده ها، به منظور کاهش دقت کلاسه بندی کننده انجام می دهند. مهمترین مثال از این نوع، تشخیص هرزنامه الکترونیکی می باشد. اسپمرها بطور معمول برروی هرزنامه ها تغییراتی را صورت می دهند تا فیلتر، آنها را بصورت نامه های درست تشخیص دهد. در این مقاله رفتار بین رقیب (اسپمرها) و فیلتر هرزنامه (کلاسه بندی کننده) بعنوان دو بازیکن، برای بازی پی در پی بررسی می گردد. در این روش فیلترها با یادگیری رفتار رقیب به وجود هرزنامه پی می برند، رقیب نیز با یادگیری پارامترهای فیلتر به فریب کلاسه بندی کننده می اندیشد. همچنین به کمک الگوریتم استراتژی تکاملی نقطه تعادل بازی را محاسبه می نماییم. نتایج آزمایشات موید این مطلب است که روش پیشنهادی در مقایسه با روش های دیگر تشخیص هرزنامه به مراتب دقیق تر وکارآمدتر می باشد
کلیدواژگان:
زبان:
فارسی
صفحات:
49 تا 56
لینک کوتاه:
magiran.com/p2598808
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یکساله به مبلغ 1,390,000ريال میتوانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.
In order to view content subscription is required
Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!