مروری بر مزایا و معایب استفاده از تله مدیسین در مراقبت های تسکینی از بیماران در منزل

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

افزایش بیماری های مزمن نیازمند شناسایی روش های موثر ارایه مراقبت های بالینی از جمله خدمات مراقبت تسکینی است. به منظور ارتقای مراقبت های تسکینی که بر بهبود کیفیت مراقبت در منزل متمرکز است، می توان تله مدیسین را مد نظر قرار داد. علیرغم گسترش این تکنولوژی و رضایتمندی بالای بیماران، معایبی نیز دارد. مطالعه حاضر با هدف بررسی مزایا و معایب استفاده از تله مدیسین در مراقبت های تسکینی بیماران در منزل انجام شد.

مواد و روش ها

مقاله ی حاضر یک مطالعه مروری است که با استفاده از جست و جوی منظم منابع اینترنتی و پایگاه های اطلاعاتی Magiran، SID، PubMed، Elsevier بین سال های 2010 تا 2022 با کلید واژه های فارسی پزشکی از راه دور، تله مدیسین، مراقبت های تسکینی و کلید واژه های انگلیسی Telemedicine, Remote Consultation, Palliative Care انجام شده است. در مجموع 36 مقاله یافت شد که از میان آنها بعد از حذف مقالات تکراری و بررسی عنوان مقالات، تعداد 23 مقاله استخراج گردید که بعد از بررسی چکیده و حذف مقالات نامرتبط، 12 مطالعه باقی مانده و مورد بررسی قرار گرفتند.

یافته ها

بررسی مطالعات متعدد نشان می دهند پزشکی از راه دور یک مداخله سلامت دیجیتال امکان پذیر در مراقبت های تسکینی است و بیماران، مراقبان و متخصصان سلامت آن را می پذیرند و رضایتمندی بیماران را افزایش می دهد. با این حال محدودیت هایی از جمله سواد کم بعضی بیماران در زمینه فناوری، مشکلات دسترسی به اینترنت و نگرانی بیماران درمورد محرمانه ماندن اطلاعات سلامت آنها، معایبی برای فناوری پزشکی از راه دور به شمار می روند.

بحث و نتیجه گیری

با وجود محدودیت های موجود در استفاده از تله مدیسین، این روش می تواند با زندگی بیماران در منزل منطبق شود و راه حلی برای نابرابری در دسترسی به مراقبت های درمانی ارایه دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
52 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p2602082 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!