تحلیل موانع مدیریت زنجیره تامین سبز با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (مطالعه موردی بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی استان گلستان)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

بسیاری از فن های مدیریت زنجیره تامین سبز در سالهای اخیر به کار گرفته شده است ولی همچنان موانع بر سر به کارگیری فراگیر آنها وجود دارد. در صنعت بهداشت و درمان، زنجیره تامین مرتبط با تولیدات دارویی بسیار حیاتی است چراکه میبایست بالاترین استانداردهای مراقبتی بیمار و فراهم آوری ذخیره کافی برای داروخانه ها را ایجاد کند. بنابراین ضروری است که این مورد به دقت مدیریت شود تا اهداف خدمت رسانی محقق شود .این مطالعه باهدف تحلیل رابطه بین موانع و شناسایی تاثیرگذارترین موانع بر مدیریت زنجیره تامین سبز خدمات بیمارستانی با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری انجام شد. روش تحقیق ماهیتی آمیخته دارد ، جامعه آماری ما خبرگان اعضای کمیته طرح بیمارستان سبز و اداره کل محیط زیست استان گلستان که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند می باشد موانع با استفاده از پرسشنامه مدلسازی تفسیری - ساختاری توسط جامعه آماری تکمیل، و روابط میان موانع شناسایی شده است و مولفه ها به چهار سطح دسته بندی شدند .نتایج بدست آمده نشان می دهد که موانع عدم حمایت مدیران ارشد و عدم آگاهی از اثرات محیط زیست تاثیرگذاری بیشتری بر سایر مولفه ها دارند. و موانع عدم ایجاد مزیت رقابتی محسوس ناشی از اجرای زنجیره تامین سبز و یکپارچه سازی سیستم های it در سطوح ابتدایی قرار دارند و همچنین متغیر های وابسته، مستقل و پیوندی مشخص گردید.

زبان:
فارسی
صفحات:
152 تا 162
لینک کوتاه:
magiran.com/p2608908 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!