ازدواج و تشکیل خانواده؛ استعاره ای برای فهم کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
هدف از انجام پژوهش حاضر فهم مقوله کارآفرینی و بررسی بعضی از جنبه های آن با استفاده از استعاره کارآفرینی و راه اندازی کسب ‍و کار به مثابه ازدواج و تشکیل خانواده می باشد.
روش
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده ها یک تحقیق کیفی است که با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی مضامین مرتبط در مفهوم مبدا (خانواده) با مفهوم مقصد (کارآفرینی) شناسایی و در قالب یک روایت، ارایه شدند. جامعه آماری شامل خبرگان طی سال 1400 بود. روایت ارایه شده از طریق تکنیک دلفی، اعتبارسنجی شد. به منظور تقویت استحکام کاربردی روایت، برای تعدادی از افراد مرتبط غیرخبره نیز تشریح و نظرات آنها اخذ شد.
یافته ها
در مجموع هفت مورد شامل (لزوم توجه به ایجاد آمادگی روحی و فکری برای موضوع قبل از هرگونه اقدام، فرآیند جستجوی فعال اما به ظاهر تصادفی، ضرروت بررسی بسندگی لازم از نظر معیارهای عمومی و تناسب دوطرفه، ضرورت تصمیم گیری منطقی و پرهیز از احساسات با ضرورت حداقل جذابیت لازم، بحران هویت و تردید در زمان تصمیم نهایی و اهمیت مضاعف دانش و مهارت اعمال مدیریت مناسب در مقایسه با صرف انتخاب گزینه مطلوب) به عنوان جنبه های استعاری موضوع شناسایی شد.
نتیجه گیری
این استعاره می تواند به عنوان یک مقوله ترویجی فرآیند کارآفرینی را برای قابل فهم بودن عموم توصیف و رفتار فرد کارآفرین را در پاسخ به انگیزه های توفیق طلبانه قابل فهم و توصیف کند. برای توجه جامعه به فرآیند راه اندازی کسب و کار، باید توسط افراد دارای انگیزه های پیدا و پنهان کارآفرینی فهم شود و استفاده از این استعاره ، راه را برای فهم بهتر آن باز می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 62
لینک کوتاه:
magiran.com/p2623081 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!