پدیده ریاضی از تناسبات بسیار شگفت انگیز در قرآن: نظریه قرآنی مبتنی بر تعیین آمار اولیه قرآن (کلمات، آیات، سوره ها) و آشکار کردن ارتباط جذاب آن با نسبت طلایی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

همان طور که خداوند متعال قول داده است قرآن از هرگونه تغییر، فساد یا تحریف محافظت می شود. در طول تاریخ، بر کتاب مقدس قرآن انواع مختلف مطالعات ریاضی انجام گرفته است تا ساز و کار حفاظتی قرار گرفته شده در ترکیب قرآن آشکار شود و شواهدی از اعتبار، اصالت و خدایی بودن آن ارایه شود. در واقع، این مطالعه مطلب قابل توجهی را کشف کرده است که نشان می دهد چارچوب ریاضی در قرآن مبتنی بر (اعداد ابجد) است و شواهدی از تالیف الهی قرآن و محافظت کامل از آن در برابر هرگونه دستکاری انسان وجود دارد. اساسا، این مطالعه مسیر تحقیق جدیدی را در مطالعات عددی قرآن ارایه داده است. این مطالعه متنی بر اساس متن تحویل شده به حضرت محمد (ص) و نوشته شده با استفاده از 28 حرف الفبای زبان عربی (نسخه خطی عثمانی) که شامل، 112 بسم الله بدون شماره و نام سوره های قرآن است. در این مطالعه برای نشان دادن طرح ریاضی قرآن یک مقدار عددی (70/44911244) با عنوان ثابت قرآن ($QC$) به دست آمده است. در مطالعه حاضر نشان داده شده است که ثابت قرآن، در تمام معادلات ریاضی به دست آمده نقش اساسی و آشکاری دارد. نسبت تعداد کل سور ه ها در قرآن (114) که نشان دهنده طرح فیزیکی قسمت بندی قرآن است و ثابت قرآن (70/44911244) که نشان دهنده طرح ریاضی قرآن است، با همدیگر عدد دیگری را نشان می دهند که عدد 1/6181893 است؛ و کاملا شگفت آور است زیرا این عدد تقریبا با نسبت طلایی برابر است. این مطالعه، همچنین کشف کرده است که خداوند متعال معادلات ریاضی در ترکیب قرآن را چنان جاسازی کرده است که می تواند به راحتی منجر به تعیین آمار اولیه قرآن (کلمات، آیات و سوره ها) شود. این مطالعه، به طرز تحسین برانگیزی سه معادله ریاضی ظریف را کشف کرده است که تعداد کل کلمات، آیات و سوره های قرآن را با دقت عالی تعیین می کند. از همه مهمتر، نسبت کلمات/حروف محاسبه شده در این مطالعه را می توان به صورت عملی به عنوان یک معیار اعتبارسنجی تعداد کل حروف و کل کلمات قرآن مشاهده کرد. در نهایت، این اثبات چه چیزی است؟ این ثابت می کند که ساختار کشف شده معجزه آسای ریاضی قرآن در این مطالعه در حقیقت اثبات ریاضی صریح و روشن این مطلب است که نویسنده قرآن تنها خدا متعال است و از روزی که قرآن بر بشر عرضه شده کاملا حفظ شده است. در واقع، ما شاهد یک پدیده ریاضی از نسبت های بسیار شگفت انگیز هستیم که معجزه ای فراتر از توجیه زمینی و درک انسان است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 33
لینک کوتاه:
magiran.com/p2623603 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!