تشخیص داده بد در تخمین حالت شبکه های قدرت در اثر حمله سایبری به اندازه گیری ها با استفاده از الگوریتم های پتانسیل و باقیمانده تعمیم یافته

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

گسترش استفاده از سیستم های مخابراتی و دستگاه های اندازه گیری پیشرفته در شبکه های قدرت، زمینه ساز برقراری حملات سایبری در این شبکه ها است. وقوع حمله تزریق داده بد و تشخیص ندادن به موقع آن، آسیب های جبران ناپذیری را به شبکه تحمیل می کند. در این مقاله، روش جدیدی به منظور تشخیص داده بد (BDD) در تخمین حالت، هنگامی که مهاجم سایبری اندازه گیری های حساس و مهم را اندازه گیری می کند، ارایه می شود. بدین منظور، شاخص جدید حمله با دستکاری کردن هم زمان پارامترهای شبکه و تزریق داده های اشتباه به مقادیر اندازه گیری شده تعریف می شود. در این صورت، ابتدا دستگاه های اندازه گیری با اهمیت و نفوذ بالا که در مکان های حساس نصب شده اند، از دستگاه های اندازه گیری با اهمیت و نفوذ پایین با وجود اثر masking و swaming با استفاده از الگوریتم پتانسیل تعمیم یافته و مطمین (DRGP) تشخیص و جداسازی می شوند. بعد از این دسته بندی، مجدد فرآیند تخمین حالت با استفاده از اندازه گیری های با نفوذ پایین انجام می شود. اندازه گیری های حاوی داده بد با استفاده از الگوریتم باقیمانده تعمیم یافته (GSR) تشخیص داده می شوند. با دستکاری کردن هم زمان پارامترهای شبکه و مقادیر اندازه گیری ها، روش های معمول BDD قادر به تشخیص حمله نیستند. به منظور بررسی کارایی الگوریتم های تشخیص داده بد بیان شده، پیاده سازی آنها روی شبکه استاندارد 14 و 123 باسه IEEE با استفاده از نرم افزارهای MATLAB و Rstudio انجام شده است. نتایج، شبیه سازی توانایی الگوریتم پیشنهادی را در تشخیص حمله داده بد به خوبی نشان می دهند.

زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 29
لینک کوتاه:
magiran.com/p2624342 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!