برنامه ریزی تصادفی سیستم ترکیبی دارای توربین بادی و منبع انرژی بیوماس در کنار باتری و پارکینگ خودروهای الکتریکی با در نظر گرفتن فرسودگی ذخیره سازها

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله برنامه ریزی سیستم ترکیبی تجدیدپذیر دارای توربین های بادی و منابع انرژی بیوماس به علاوه باتری ها و پارکینگ خودروهای الکتریکی ارایه می شود. این طرح مجموع هزینه های احداث و تعمیر و نگهداری به علاوه هزینه فرسودگی ذخیره سازها را کمینه سازی می کند. این مسیله نیز مقید به مدل عملکرد منابع، ذخیره سازها و مبدل های الکترونیک قدرت است. در مدل عملکرد عناصر مذکور برای تامین انرژی پاک، الویت تغذیه انرژی مصرفی بر عهده منابع تجدیدپذیر یاد شده است و سپس ذخیره سازها فاصله بین پروفیل بار و توان تولیدی منابع را پوشش می دهند. علاوه بر این، طرح پیشنهادی دارای عدم قطعیت های بار، توان تجدیدپذیر و انرژی مصرفی ذخیره سازهای سیار است. در این مقاله از برنامه ریزی تصادفی مبنی بر سناریو برای مدل سازی عدم قطعیت ها استفاده می شود. در ادامه، الگوریتم ترکیبی بهینه سازی شیرمورچه و بهینه سازی دسته میگوها یک راه حل بهینه مطمین دارای پراکندگی پایین در پاسخ دهی نهایی را استخراج می کند. درنهایت، نتایج عددی به دست آمده بیان کننده قابلیت طرح پیشنهادی در استخراج برنامه ریزی اقتصادی برای سیستم ترکیبی پیشنهادی است؛ به طوری که حضور منابع تجدیدپذیر مذکور به استخراج سیستم ترکیبی دوستدار محیط زیست منجر می شود و مدیریت انرژی ذخیره سازهای سیار نیز موجب کاهش 9/1% هزینه برنامه ریزی سیستم ترکیبی نسبت به عدم حضور آنها می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
111 تا 126
لینک کوتاه:
magiran.com/p2624348 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!