بررسی فنی و اقتصادی استفاده از سیستم ترکیبی فوتوولتاییک خورشیدی/زباله سوز/سیکل رانکین نیروگاهی برای تولید الکتریسیته در کرمان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

بشر امروز با مشکلات خطرناک زیست محیطی مواجه است و برای غلبه بر انها نیازمند یافتن راه های جدید تامین انرژی می باشد. از اساسی ترین روش های مورد توجه برای تامین انرژی، بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر می باشد. در تحقیق حاضر امکان سنجی فنی، اقتصادی و زیست محیطی برای سه سناریو متفاوت شامل سیستم ترکیبی زباله سوز/نیروگاه بخار/نیروگاه فوتوولتاییک خورشیدی در حالت تفکیک زباله، سیستم ترکیبی زباله سوز/نیروگاه بخار/نیروگاه فوتوولتاییک خورشیدی در حالت بدون تفکیک زباله و سیستم ترکیبی هاضم/نیروگاه بخار/نیروگاه فوتوولتاییک خورشیدی برای شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین اثر تغییر پارامترهای مختلف بر عملکرد فنی، اقتصادی و زیست محیطی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان داد که بالاترین دوره بازگشت سرمایه و هزینه تولید برق به ترتیب برابر با 12 سال و 17/1 دلار به ازای هر کیلووات مربوط به سیستم ترکیبی زباله سوز با تفکیک می باشد. مقادیر مذکور به ترتیب برابر با 8 سال و 78/0 دلار به ازای هر کیلووات و 8/7 سال و 77/0 دلار به ازای هر کیلووات برای سیستم های ترکیبی بدون تفکیک/خورشیدی و هاضم خورشیدی بدست آمد. افزایش هزینه اولیه پانل های خورشیدی به اندازه 45% باعث افزایش قیمت برق و دوره بازگشت سرمایه به اندازه 26%، 20% و 35% در سیستم های ترکیبی با تفکیک، بدون تفکیک و هاضم شد. همچنین افزایش هزینه اولیه زباله سوز به اندازه 90%، باعث افزایش قیمت برق و دوره بازگشت سرمایه سیستم های ترکیبی با تفکیک و بدون تفکیک به اندازه 37% و 39% شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p2641459 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!