ارائه خط مشی های بازطراحی سازمان بر مبنای مدل چنداقتضایی برتون با رویکرد توسعه کسب و کار هوشمند (مورد: شرکت ذوب آهن اصفهان)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زمینه و هدف:

 هدف مقاله حاضر ارایه خط مشی های بازطراحی سازمان به گونه ای که کلیه ابعاد سازمانی همراستا و متناسب با توسعه کسب و کار هوشمند باشند.

روش ها:

 با استفاده از روش دلفی طی سه راند مدل چند اقتضایی طراحی سازمان برتون از بین مدلهای طراحی سازمان انتخاب شد. پژوهش کمی به روش توصیفی از نوع پیمایشی صورت گرفت. پرسشنامه بر اساس ویرایشهای مختلف مدل چند اقتضایی برتون تدوین که نتایج ارزیابی روایی و پایایی آن بیانگر اعتبار درونی بالای پژوهش و اعتبار ابزار طراحی شده در جامعه می باشد. پرسشنامه شامل 90 گویه ای برای سنجش 13 بعد و 26 مولفه قالب طیف لیکرت بود و در بین 263 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ذوب آهن اصفهان که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب گردیدند توزیع شد.

یافته ها:

 پس از جمع آوری داده ها و تجزیه تحلیل مشخص شد ابعاد ساختاری مختلف طراحی سازمانی شرکت ذوب آهن اصفهان بر اساس مدل چند اقتضایی برتون بر روی یک ناحیه قرار نداشته و دارای تناسب نبوده و همراستا نیستند.

نتیجه گیری:

 خط مشی بازطراحی سازمان به این صورت پیشنهاد شد که بعد محیط، به عنوان بعد محوری برای تغییرات ساختاری و متناسب سازی و همراستا نمودن سایر ابعاد سازمان به منظور توسعه کسب کار هوشمند انتخاب شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p2688163 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!