تاثیر رضایت مندی بر قصد خرید الکترونیکی مشتریان با تاکید بر نقش میانجی گری وفاداری مشتریان (مورد مطالعه: فروشگاه های ورزشی الکترونیک)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف پژوهش حاضر، تاثیر رضایت مندی با قصد خرید الکترونیک مشتریان فروشگاه های ورزشی با میانجیگری وفاداری مشتریان بود. جامعه آماری موردنظر شامل همه مشتریان استفاده کننده از کالاهای ورزشی به صورت الکترونیک در سراسر کشور بود. برای برآورد نمونه آماری از نرم افزار G-power استفاده شد. بدین منظور نمونه آماری مورداستفاده 479 نفر بودند. ابزار پژوهش حاضر پرسش نامه استفاده بود. بدین منظور از 3 پرسش نامه استاندارد شامل پرسش نامه رضایت مندی مشتریان درزی و بهات (2018)، پرسش نامه وفاداری مشتریان زهیر و همکاران (2011) و پرسش نامه قصد خرید الکترونیک چاتر و همکاران (2008) استفاده شد. روش انجام این پژوهش ارتباط علی بوده است که از نوع تحقیقات کاربردی می باشد. در این پژوهش از روش های آمار توصیفی شامل شاخص های گرایش مرکزی و شاخص های پراکندگی و از روش های آمار استنباطی شامل همبستگی پیرسون، معادلات ساختاری در سطح آلفای 05/0 استفاده شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS26 و همچنین برای مدل سازی معادلات ساختاری از نرم افزار PLS3 استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که رضایتمندی مشتریان با قصد خرید مشتریان ارتباط علی معنی داری دارد. همچنین وفاداری به عنوان میانجی نقش موثرتری بر قصد خرید مشتریان دارد. درنهایت مدل ارتباطی رضایت مندی مشتریان قصد خرید مشتریان و وفاداری مشتریان از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به یافته های پژوهش مدیران فروشگاه های ورزشی که به صورت الکترونیک اقدام به خدمات رسانی می کنند می توانند ابتدا به دنبال رضایت مشتریان در جهت تبدیل به مشتریان وفادار کنند تا قصد خرید در بین مشتریان بیش ازپیش شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
19 تا 38
لینک کوتاه:
magiran.com/p2714337 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!