وبلاک های قرآنی؛ ویژگی ها و کاستی ها

پیام:
چکیده:

یکی از نعمت های بزرگ الهی در این عصر، تنوع ابزارهای اطلاع رسانی است که به توسعه و ترویج فرهنگ و معنویت در گستره جهان ما کمک شایانی نموده است. از این رو، شناخت صحیح این ابزارها و بسترسازی مناسب در راستای جهت دهی و اشاعه فرهنگ اسلامی، از جمله وظایف مهمی است که بر عهده رسانه های دینی نهاده شده تا با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به تبلیغ احکام و معارف اسلامی همت گمارند.
وبلاگ ها، یکی از این ابزارهای مفید و تاثیر گذارند که چند سالی است در میان کاربران رواج چشمگیری یافته و در موضوعات مختلف نزج گرفته است و با توجه به اینکه معمولا در هر 40 ثانیه یک وبلاگ جدید متولد می شود و بر تعداد مخاطبان آن افزوده می شود، این ابزار از اهمیتی بس وافر برخوردار است. در این میان، می توان به وبلاگ های قرآنی که جزء وبلاگ های مذهبی به شمار می آیند، اشاره کرد. از آنجا که آگاهی از اصول فنی و محتوایی یک وبلاگ نقش مهمی در دستیابی به موفقیت روزافزون در این عرصه دارد، در این نوشتار، نگاهی خواهیم داشت به ویژگی ها، کاستی ها و بایسته های وبلاگ های قرآنی که امیدواریم خوانندگان عزیز ضمن درح صحیح از جایگاه این ابزار اطلاع رسانی، به خصایص و بایسته های یک وبلاگ قرآنی مطلوب که تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی قرآنی و اثربخشی بهتر در کاربران دارد، توجه بیشتری از خود نشان دهند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
43
لینک کوتاه:
magiran.com/p282737 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!