تاثیر تب بر نقش آلبومین سرم انسانی در تامین فشار اسمزی خون

پیام:
چکیده:
مقدمهآلبومین سرم انسانی (HSA) پروتئینی است تک زنجیره ای با 585 اسید آمینه و وزن مولکولیkD 5/67 می باشد که نقش مهمی در حمل اسیدهای چرب، داروها، هورمون ها و کاتیون های مختلف در خون به عهده دارد. HSA به تنهایی 30% و با کمک کاتیون های همراه آن تا 80% فشار اسمزی خون را تامین می کند. در این مطالعه به منظور بررسی اثر تب در تامین فشار اسمزی خون توسط آلبومین بر همکنش آلبومین، ماده فعال سطحی در دماهای موردنظر مطالعه شد.
مواد و روش هادر این مطالعه تجربی تغییر فاز آلبومین سرم انسانی در دماهای 35 و 45 در بافر فسفات mM10 و 7=pH در حضور غلظت های مختلف سدیم دودسیل سولفات (SDS) از طریق اسپکتروسکوپی مطالعه شد. محاسبات انجام شده براساس روابط فیزیکی شیمیایی موجود در منابع ذکر شده انجام گرفت. هر آزمایش سه بار تکرار و میانگین آن گزارش شد.
یافته های پژوهشنتایج نشان داد که آلبومین در دماهای 35 و 45 در مجاورت SDS طی سه مرحله (I تا III) تغییر فاز می دهدکه مرحله III تغییر فاز در هر دو دما از نظر ترمودینامیکی دارای پایداری یکسانی می باشد. اما مرحله I و II تغییر فاز برای دماهای 35 و 45 دارای پایداری متفاوتی می باشد.
نتیجه گیری نهایی: برهمکنش HSA-SDS در 35 و 45 ناشی از برهمکنش های الکترواستاتیکی است. زیرا مراحل I و II تغییر فاز در ناحیه برهمکنش های الکترواستاتیکی واقع شده است و ساختار HSA در 45 به علت تضعیف برهمکنش های الکترواستاتیکی ناپایدارتر از 35 است. بنابراین در حالت تب (افزایش دمای بدن از 37 به 42) چگالی بارسطحی آلبومین و نقش آن در تامین فشار اسمزی کاهش می یابد و با افزایش میزان ادرار نقش مهمی را در کاهش دمای بدن برعهده می گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
27
لینک کوتاه:
magiran.com/p438264 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!