جداسازی و شناسایی پروتئین های دیواره سلولی کاندیدا آلبیکنس، کاندیدا گلابراتا و نمونه های کاندیدایی بیمارستانی و مقایسه الگوی الکتروفورزی آنها

پیام:
چکیده:
چکیده
هدف
هدف از این تحقیق در مرحله اول بدست آوردن الگوی پروتئینی دیواره سلولی عوامل تایید شده کاندیدا آلبیکنس و کاندیدا گلابراتا بصورت جداگانه و در مرحله دوم بدست آوردن الگوی پروتئینی دیواره سلولی عوامل کاندیدا آلبیکنس جمع آوری شده از منابع بالینی بوده است. اطلاعات بدست آمده می تواند تشابهات و تفاوتهای این الگوهای بدست آمده را با الگوهای استاندارد مدنظر قرار دهد.
روش بررسی
پروتئین های دیواره سلولی با روش سایش با گلوله های شیشه ای به دست آمدند. پروتئین های دیواره سلولی بعد از تخریب دیواره، جدا و به وسیله SDS ( ‎(Sodium Dodecyl Sulfate دو درصد جمع آوری شدند. سپس از تکنیک SDS-PAGE ( Sodium Dodecyl Sulfate - Poly ‎Acrylamide Gel electrophoresis ) و ضریب دایس برای بررسی الگوی الکتروفورزی و میزان شباهت آنها استفاده گردید.
یافته ها
بیشترین شباهت پروتئین های دیواره سلولی بین نمونه های ناخن و دهان، بازو و پا، ناحیه کشاله ران و سوش استاندارد کاندیدا آلبیکنس با 95 درصد شباهت نمایان گردید. بیشترین وزن مولکولی مشابه در پروتئین های دیواره سلولی در کلیه ایزوله ها (35 و 64) کیلودالتون در 12 نمونه، 24 کیلودالتون در 10 نمونه و (50 و 26) کیلودالتون در 9 نمونه دیده شد. کمترین شباهت در وزن مولکولی پروتئین های دیواره سلولی (29، 42 و 60 کیلودالتون) در 8 نمونه و 29 کیلودالتون در یک نمونه از کاندیدا آلبیکنس دیده شد.
نتیجه گیری
نتایج به دست آمده از مجموع الگوهای پروتئینی دیواره سلولی می تواند برای مقایسه آنها با الگوهای پروتئین های سیتوپلاسمی استفاده شود و نتایج جهت مطالعات در شرایط In vitro و مطالعات ملکولی مورد استفاده قرار گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
117
لینک کوتاه:
magiran.com/p484292 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!