مسیرهای دستیابی به شبکه ها، انجمنها و منابع علمی روان شناختی

چکیده:
انجمن روان شناسی امریکا مستقر در واشنگتن، دی سی، یک سازمان علمی و تخصصی است که معرف رشته روان شناسی در امریکاست. با تعداد 000/150 عضو، APA گسترده ترین انجمن روان شناسی دنیا محسوب می شود. براساس آیین نامه انجمن، هدفهای APA پیشبرد روان شناسی به عنوان یک علم و حرفه به منظور ارتقای سطح سلامت، آموزش و بهزیستی افراد است و برای محقق ساختن این مهم، هدفهایی را که در پی آمده اند، دنبال می کند:• حمایت از کلیه رشته های روان شناسی به گونه ای فراگیر و فارغ از محدودیت؛• ترویج پژوهش در روان شناسی و بهبود شیوه ها و شرایط پژوهش؛• ارتقای صلاحیت و ثمربخشی روان شناسان از طریق تعیین استانداردهای عالی رفتاری، تحصیلی برای آنان و در نظر گرفتن میزان دستاوردهای آنان؛• استقرار و حفظ استانداردهای عالی اخلاق و رفتار حرفه ای در بین اعضای انجمن؛• ارتقا و اشاعه دانش روان شناسی از طریق برگزاری گردهمایی ها، جلسه های بحث و تبادل نظر، برقراری تماسهای حرفه ای، ارائه مقاله و چاپ و نشر.
تعریف ارائه شده از روان شناسی در سایت APA عبارتست از: علم ذهن و رفتار، رشته علمی که تمامی جوانب تجربه های بشری از کنشهای مغز تا نحوه عمل ملتها، از تحول کودک تا مسائل مربوط به سالمندان را در بر می گیرد. در هر مکانی که در تصور بگنجد، از مراکز علمی پژوهشی تا مراکز مراقبتهای بهداشت روانی، روان شناسان هم خود را صرف «درک رفتار» می کنند.
تعداد 53 تقسیم بندی حرفه ای در APA وجود دارد که می توان برای دستیابی به فهرست کاملی از آن به نشانی http://www.apa.org/about/division.html مراجعه کرد. این سایت همچنین فهرستی از تقسیم بندی موضوعی را در دسترس قرار می دهد. مسند ریاست APA در سال 2007، به دکتر شارون استیونس برهم، سپرده شده است. دکتر برهم استاد روان شناسی بالینی و اجتماعی دانشگاه بلومینگتون ایندیاناست. او که رشته تخصصی اش روان شناسی بالینی کودک است، به عنوان یک روان شناس بالینی، تاکید زیادی بر روان شناسی اجتماعی دارد و مدافع وحدت روان شناسی بالینی و اجتماعی و تعامل فزاینده این دو رشته است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به نشانی www.apa.org/about/president/ و برای برقراری تماس با هر یک از بخشهای APA به طور مجزا و دریافت اطلاعات آنها می توان به نشانی الکترونیکی http://www.apa.org/about/contact.html مراجعه کرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
89
لینک کوتاه:
magiran.com/p489152 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!