چالش های دوران تحصیل دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی

پیام:
چکیده:
مقدمه
تحقیقات متعدد تجدید نظر در برنامه آموزشی بر اساس بازخورد و نیازهای یادگیرندگان را مطرح می سازد. این مطالعه با هدف کاوش و توصیف معانی چالش ها و احساسات تجربه شده دانشجویان پرستاری در دوران تحصیل آنها انجام گرفته است.
روش ها
این مطالعه کیفی به روش پدیدارشناسی، بر روی 20 نفر از دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پرستاری با نمونه گیری هدفمند انجام شد. از مصاحبه عمیق، نیمه ساختاریافته برای جمع آوری داده ها استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با کمک تیم پژوهش با استفاده از تحلیل هرمنوتیکی انجام گرفت.
نتایج
یافته ها در قالب سه درون مایه اصلی چالش «یک پارچه کردن دانش و عمل»، با درونمایه های فرعی تحت عنوان بکارگیری تئوری در عمل، بکارگیری فرایند پرستاری، پیروی از اصول علمی در بالین و «اداره محیط آموزشی» با درونمایه های فرعی تحت عنوان تاثیر عوامل محیطی بر آموزش دانشجو، عوامل دلسردی و پرستارگریزی، ارزشیابی سلیقه ای، نواقص برنامه ریزی آموزشی و عدم رعایت حقوق بیمار و چالش «عدم توجه جامعه به منزلت رشته پرستاری» با درونمایه فرعی شامل شناخت جایگاه رشته پرستاری و لزوم اصلاح آن و نگرش فرد و جامعه نسبت به پرستاری و استقلال محدود پرستاری به دست آمدند.
نتیجه گیری
مصاحبه با دانشجویان، بصیرتی را در خصوص چالش های محیط آموزشی که دانشجویان با آن در دوران تحصیل خود مواجه بودند، فراهم نمود. مدرسان پرستاری با استفاده از نتایج این مطالعه می توانند بر اساس تجربیات و نظرات مشارکت کنندگان، فضای مثبتی برای یادگیری دانشجویان ایجاد نمایند و سبب شوند تا علاقه دانشجویان به تحصیل تداوم یابد.
زبان:
فارسی
صفحات:
397 تا 407
لینک کوتاه:
magiran.com/p527063 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!