نتایج درمانی بیماران مبتلا به سکته مغزی بستری در واحد مراقبتهای سکته مغزی و بخش داخلی اعصاب بیمارستان الزهراء (س) اصفهان

پیام:
چکیده:
مقدمه
واحد مراقبت سکته مغزی اساسا شامل بخشی است که در آن بیماران با سکته مغزی حاد بین 72 ساعت تا 2 هفته بستری می شوند. هدف این مطالعه بررسی بیماران مبتلا به سکته مغزی متوسط تا شدید بستری در واحد سکته مغزی و مقایسه آن را بیماران بستری در بخش عمومی بیمارستان از نظر کنترل فشارخون، دیابت، زخم بستر و ابتلا به پنومونی و مرگ و میر است.
روش کار
در این مطالعه که به صورت کوهورت آینده نگر انجام گرفته است، نتایج درمانی و پیش آگهی 100 که در دو بخش عمومی اعصاب و (NIHSS> و شدید 16 NIHSS=8- بیمار مبتلا به سکته مغزی متوسط (16 واحد مراقبت استروک بیمارستان الزهرا (س) در عرض شش ماه بستری شده بودند، مورد مقایسه قرار گرفته است. ارزیابی این بیماران در زمان پذیرش و زمان ترخیص از لحاظ کنترل فشارخون، دیابت، زخم بستر، پنومونی، مدت زمان اقامت در بیمارستان و بالاخره وقوع مرگ انجام گرفت.
نتایج
مقایسه نتایج درمانی در این دو بخش مشخص نمود که کنترل عوارض یاد شده اگرچه در واحد مراقبت سکته مغزی بصورت مطلوب تری انجام می گرفت ولی این تفاوت معنی دار نبود. در این میان تنها بروز عارضه زخم بستر و مدت زمان بستری در واحد مراقبت سکته مغزی نسبت به بخش عمومی از لحاظ آماری. (P<0/ معنی دار بود (001
نتیجه گیری
خدمات ارائه شده در واحد مراقبت سکته مغزی تفاوت معن یداری با خدمات ارائه شده در سایر بخشها ندارد. افزایش کیفیت مراقبتها در بخشهای عمومی می تواند منجر به کاهش هزینه های بیمارستانی گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
9
لینک کوتاه:
magiran.com/p533040 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!