تاثیر سیگار برجنبه های مختلف درمان های ایمپلنت

پیام:
چکیده:
مقدمه
ایمپلنت های دندانی، به عنوان یکی از راه کارهای مهم در درمان انواع بی دندانی ها، در مواردی دچار شکست و عوارض بعد از درمان می شوند. سیگار یکی از عوامل مهم مخاطره آمیز در درمان های ایمپلنت است. هدف از این مقاله، مروری بر تحقیقات و مقالات موجود در بانک های اطلاعاتی با هدف بررسی تاثیر سیگار بر کلیه جنبه های درمان ایمپلنت بود.
مواد و روش ها
کلیه مقالات مرتبط در بانک های اطلاعاتی مدلاین و COHG (Cochrane Oral Health Group database) جستجو شدند. در اولین مرحله عناوین و خلاصه مقالات جمع آوری و سپس عناوین و خلاصه مقالات غیرمرتبط حذف و صورت کامل بقیه مقالات مورد بررسی جداگانه دو نویسنده مقاله قرارگرفت. موارد مورد توافق با استفاده از آمار 2χ ذکر می شد. موارد مورد اختلاف با بررسی مجدد کل مقاله تا حصول نتیجه، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گرفت. نتایج و جمع بندی به صورت بررسی سیستماتیک در نتایج مقالات ارایه گردید.
نتیجه گیری
احتمال شکست ایمپلنت، عوارض بعد از درمان و میزان تحلیل استخوان مارجینال در افراد سیگاری به طور محسوسی بیش از غیرسیگاری هاست. اثرات سیگار بر درمان های ایمپلنت با تعداد و سنوات سیگارکشیدن ارتباط مستقیم دارد. همچنین تاثیرات منفی سیگار در فک بالا بیش از فک پایین گزارش شده است در افراد سیگاری میزان شکست ایمپلنت های دارای خشونت سطحی متوسط کمتر از فیکسچرهای دارای خشونت سطحی کم است. در افرادی که قادر به ترک کامل سیگار نیستند، استفاده از آنتی بیوتیک قبل از درمان های ایمپلنت توصیه می شود. بیمار بایستی حداقل 1 هفته قبل و 8 هفته پس از جراحی از کشیدن سیگار خودداری نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
145
لینک کوتاه:
magiran.com/p566725 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!