جداسازی و تخلیص آلفا 1- مهارکننده پروتئیناز از منبع انسانی و تعیین برخی خصوصیات فیزیکوشیمیایی آن

پیام:
چکیده:
هدف
مطالعه حاضر روش تخلیص آلفا-1 مهار کننده پروتئیناز Alpa-1- Proteinase PI1Inhibitor= A از منبع غنی شده خمیر 1-IV کوهن را با حذف مراحل پیچیده و مواد شیمیایی گران قیمت در شرایط ساده و مقرون به صرفه و سریع توضیح می دهد.
مواد و روش ها
ابتدا PI1A با دو مرحله رسوبگیری به وسیله پلی اتیلن گلیکول از سایر پروتئین های موجود در منبع اولیه (خمیر IV-1 استخراج و سپس با استفاده از کروماتوگرافی تعویض یون روی ژل DEAE- سفاروز B6CL پروتئین با درجه خلوص بالاتر جداسازی و تخلیص شد. ویروس زایی محصول به روش پاستوریزاسیون (انکوباسیون C60 و 10 ساعت) بدون تغییر فاحش در فعالیت بیولوژیکی پروتئین آن انجام شد. محصول نهایی به وسیله روش اولترافیلتراسیون تغلیظ و سپس به صورت لیوفیلیزه نگهداری شد. برای تعیین فعالیت پروتئین از ظرفیت مهاری تریپسین (TIC) استفاده شد. میزان PI1A محصول با روش ایمونودیفیوژن شعاعی (SRID) تعیین شد.
نتایج
در این فرایند راندمان 60% و درجه خلوص PI1A ایزوله شده 62/0 و وزن ملکولی آن با استفاده از روش SDS-PAGE در حدود D540000 تخیمن زده شد. همچنین برای مشاهده دقیق تر درجه خلوص و تایید خاصیت آنتی ژنیک (ایمونوراکتیویته) از روش ایمونوالکتروفورز در مقابل آنتی بادی تام انسانی و آنتی بادی اختصاصی بر علیه PI1A استفاده شد.
نتیجه گیری
نتایج فوق بیانگر تخلیص PI1A با درجه خلوص 62% می باشد، همچنین بررسی PI1A و تریپسین حاکی از آن بود که g2-5/1 از این پروتئین توانایی مهار g1 تریپسین را داشت بنابراین هم درجه خلوص و هم خاصیت مهارکنندگی PI1A تخلیص شده با نوع تجاری قابل مقایسه است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
71
لینک کوتاه:
magiran.com/p597336 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!