مقایسه تاثیر فوری تکنیک تیپینگ و بریس کانترفورس بر روی قدرت و دامنه حرکتی اکستنشن مچ دست و سوپینیشن ساعد در افراد مبتلا به سندرم آرنج تنیس بازان

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
تکنیک ((Taping Technique وبریس کانترفورس (Counterforce Brace) هر دو به صورت فوری باعث افزایش دامنه حرکتی و بهبود قدرت عضلانی در حرکت اکستنشن مچ دست و سوپینیشن ساعد در افراد مبتلا به سندرم آرنج تنیس بازان می با شد.
مواد و روش ها
این مطالعه شبه تجربی (Quasi Experimental)برروی 30 بیمارمبتلا به سندرم آرنج تنیس بازان صورت گرفت. بیماران به روش نمونه گیری ساده انتخاب ودر دو گروه 15 نفره (تکنیک تپینگ و بریس کانتر فورس)قرار گرفتند و متغیرهای هدف در دو گروه توسط نرم افزارSpss نسخه 5/11 مورد تجزیه وتحلیل آماری قرار گرفتند. ی
یافته ها
میانگین سنی در دو گروه تپینگ42/53 سال و در گروه کانترفورس 53/47 سال می باشد در تست قدرت اکستنشن مچ دست و سوپینیشن ساعد به ترتیب، اختلاف میانگین ما بین گروه تپینگ و گروه بریس کانتر فورس با 8/0P = وP=0/42 معنی دار نبود در حالیکه در میزان دامنه حرکتی اکستنشن مچ دست، اختلاف میانگین ما بین گروه تپینگ و گروه بریس کانتر فورس معنی دار بود(02/0P =) و چون میانگین نمرات گروه تپینگ بیشتر می باشد پس موثرتر بنظر می رسد.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج به دست آمده، میزان اثر بخشی تکنیک تپینگ و بریس کانتر فورس بر روی بهبود قدرت عضلات مورد نظر تفاوتی ندارد اما میزان تاثیر تکنیک تپینگ بر روی دامنه حرکتی اکستنشن مچ دست بیشتر از بریس کانتر فورس بنظر می رسد. گر چه هر دو روش فوق به شکل جداگانه باعث بهبود دامنه حرکتی و افزایش قدرت عضلات مورد نظر می شوند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
873
لینک کوتاه:
magiran.com/p603651 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!