مطالعه حضور عوامل مخمری در مبتلایان به پسوریازیس سر و بررسی آنتی با دی های رسوب د هنده ضد کاندیدا آلبیکنس و پیتیروسپوروم اووال در این بیماران

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
پسوریازیس پوست سر یک بیماری چندعاملی می باشد و یکی از فرضیه های احتمالی در این زمینه نقش عوامل مخمری می باشد. لذا در این تحقیق به بررسی فراوانی مخمرها در کشت پوست سر و نیز سطح آنتی بادی های ضدمخمری در سرم افراد پسوریاتیک و مقایسه آن با جمعیت شاهد پرداخته ایم.
مواد و روش ها
این مطالعه یک بررسی تحلیلی مقطعی است که بر روی 80 نفر شامل دو گروه 40 نفری از بیماران دچار پسوریازیس و گروه شاهد انجام شده است. افراد مذکور به صورت تصادفی ساده از بین جمعیت مراجعه کننده به درمانگاه پوست بیمارستان امام خمینی تهران در سال 1378 انتخاب شدند.
یافته ها
38 بیمار (95 درصد) در گروه پسوریاتیک و 5 بیمار (12/5درصد) در گروه شاهد دارای نتایج کشت مثبت از نظر مخمر بودند (P= 0/0001). اختلاف آماری معنی داری بین افراد پسوریاتیک و شاهد از نظر سطح آنتی بادی های ضد آنتی ژنهای کاندیدا آلبیکانس و پیتیروسپوروم اووال وجود داشت (P=0/0001).
نتیجه گیری
عوامل مخمری به احتمال زیاد نقش مؤثری در فیزیوپاتولوژی بیماری پسوریازیس ایفا می نمایند و لذا استفاده از درمانهای ضد این گونه عوامل می تواند نقش بسزایی در درمان پسوریازیس پوست سر داشته باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1257
لینک کوتاه:
magiran.com/p603844 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!