فراوانی اختلالات طیف دو قطبی در بیماران مبتلا به میگرن

پیام:
چکیده:
مقدمه

طبق بررس ی های انجام شده میگرن یکی از شای عترین سردردهای موجود در میان مردم م یباشد.بیماری های روانپزشکی متعددی در همراهی با میگرن مشاهده است. در این میان اختلالات خلقی واضطرابی قو یترین ارتباط را با میگرن نشان می دهد. مطالع هی حاضر به بررسی فراوانی این طیف ازاختلالات در بیماران مبتلا به میگرن م یپردازد.

روش ها

پژوهش حاضر مطالعهای توصیفی-تحلیلی است در بیماران مبتلا به میگرن مراجعه کننده به کلینیک1384 انجام شد. نمون هی مورد مطالعه با استفاده از - نورولوژی بیمارستان نور اصفهان در سال 1385 روش نمون هگیری آسان، شامل 213 بیمار مبتلا به میگرن و 164 نفر فرد سالم انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرس شنام هی اختلالات خلقی بود.
8/ 66 درصد) با گروه شاهد (1 / یافت ه ها: فراوانی نسبی طیف اختلالات دو قطبی در افراد مبتلا به میگرن (5همچنین فراوانی نسبی این طیف از اختلالات در. (P = 0/ درصد) اختلاف معنی داری داشت (0001همچنین. (P = 0/ 68 درصد) بیشتر از گروه شاهد (11 درصد) بود (0001 / مردان مبتلا به میگرن (45/ 65 درصد) بیشتر از گروه شاهد (3 / فراوانی نسبی اختلالات این طیف در زنان مبتلا به میگرن (4.(P = 0/ درصد) بود (0001

نتیجه گیری

نتایج نشان داد که فراوانی نسبی اختلالات طیف دو قطبی در افراد مبتلا به میگرن بیشتر از افراد گروه شاهد است. این موضوع می تواند احتمال وجود فیزیوپاتولوژی مشترکی در زمین هی این دو اختلال رامطرح نماید و به ارایه راهکارهای درمانی جدبد در این زمینه کمک نماید.

زبان:
فارسی
در صفحه:
101
لینک کوتاه:
magiran.com/p616956 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!