مقایسه ی عوارض مصرف دو داروی سینووکس و آوونکس دربیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز عود کننده- بهبود یابنده

پیام:
چکیده:
مقدمه
یک بیماری التهابی سیستم اعصاب مرکزی است که با تخریب میلین در مغز و (MS) مالتیپل اسکلروزنخاع مشخص می گردد. تلا شهای متعددی برای کنترل و درمان این بیماری صورت گرفته است که ازمیان آنها، اینترفرو نها در دو ده هی اخیر به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند.
روش ها
مطالعه حاضر، کارآزمایی بالینی است که به بررسی عوارض داروی اینترفرون سینووکس (ساخت ایران)در مقایسه با عوارض داروی آوونکس در بیمارستا نهای شریعتی و الزهرا (س) در سال 1386 پرداخته عود کننده- بهبود یابنده در دو گروه 30 MS است. به منظور انجام این مطالعه، تعداد 60 بیمار مبتلا به به مدت 3 ماه مورد پیگیری (Cinnovex تحت درمان با) B و (Avonex دریافت کنند هی) A نفری قرار گرفتند.37 % مرد بودهاند. میانگین سن بیماران در این / 62 % از کل بیماران مورد بررسی زن و 3 /
یافته ها
در این مطالعه 730/63 ± 8/ 30 سال محاسبه گردید که برای بیماران تحت درمان با سینووکس، 96 /22 ± 7/ مطالعه 8329 سال بوده است. در این مطالعه از نظر شیوع /62 ± سال و در بیماران تحت درمان با آوونکس، 6عوارض جانبی تفاوت معن یداری بین دو گروه مشاهده نشد.
نتیجه گیری
نتایج این مطالعه نشان میدهد عوارض تعریف شده برای اینترفرو نها در سینووکس و آوونکس تفاوت معن یدار ندارند. در نهایت باید گفت با توجه به حساسی تهای موجود، چه در مورد این دارو و چه در مورد لازم است وضعیت بیمارانی که تحت درمان با این دارو -حتی به صورت کوتاه مدت -، MS بیماری هستند، به طور مداوم ارزیابی گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
93
لینک کوتاه:
magiran.com/p616957 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!