اصلاح آستیگماتیسم پس از جراحی پیوند عمیق لایه ای قدامی قرنیه در بیماران مبتلا به قوز قرنیه

پیام:
چکیده:
هدف
یافتن روش موثر و قابل اعتماد جهت اصلاح آستیگماتیسم پس از پیوند عمیق لایه ای قدامی (DALK) در بیماران مبتلا به قوز قرنیه.
روش پژوهش: در این تحقیق که به روش مجموعه موارد مداخله ای ((interventional case series انجام شد، مبتلایان به قوز قرنیه که پس از انجام پیوند عمیق لایه ای قدامی دچار آستیگماتیسم غیر قابل تحمل و یا غیرقابل قبول از طرف بیمار شده بودند، تحت عمل اصلاح آستیگماتیسم متعاقب پیوند قرنیه (GRS) قرار گرفتند. روش جراحی در 5 مورد شامل ایجاد برش شل کننده تا غشای دسمه در محور پرشیب در محل اتصال قرنیه گیرنده- دهنده و در سایر موارد ایجاد برش شل کننده در محور پرشیب همراه با بخیه مجدد برش جراحی بود. اثر برش های شل کننده به وسیله برداشتن انتخابی بخیه ها کنترل می گردید که این کار چند روز پس از عمل آغاز می شد. اهداف اصلی مطالعه شامل بررسی حدت بینایی با و بدون اصلاح و تغییر در آستیگماتیسم قرنیه ای و انکساری با استفاده از روش تفریق و آنالیزبرداری بود.
یافته ها
تعداد 14 چشم از 14 بیمار مبتلا به قوز قرنیه (12 مرد) با سابقه پیوند عمیق لایه ای قدامی قرنیه، تحت عمل GRS قرار گرفتند. میانگین سنی بیماران 2/6±36/29 سال و متوسط پی گیری 4/7±12 ماه بعد از اولین عمل GRS بود. متوسط بهترین دید اصلاح شده قبل از عمل 1/0±29/0 لوگمار بود که پس از عمل به 1/0±22/ 0 افزایش یافت (007/0P=). میانگین کاهش آستیگماتیسم قرنیه ای که با روش های تفریق و آنالیز برداری اندازه گیری شد، به ترتیب 8/3 و 5/5 دیوپتر بود. چهار مورد از 5 چشمی که در ابتدا تنها برش شل کننده برای آن ها انجام شده بود، به دلیل اصلاح بیش از حد آستیگماتیسم نیازمند بخیه مجدد در محل برش شدند. هیچ کدام از بیمارانی که تحت عمل برش شل کننده و بخیه مجدد قرار گرفته بودند نیازمند مداخله بیش تر نگردیدند.
نتیجه گیری
برش شل کننده محور پرشیب قرنیه و بخیه مجدد آن و به دنبال آن برداشتن انتخابی بخیه ها، به طور موثر و قابل پیش بینی باعث کاهش آستیگماتیسم بعد از پیوند عمیق لایه ای قدامی قرنیه در بیماران مبتلا به قوز قرنیه می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
361
لینک کوتاه:
magiran.com/p668700 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!