نقش داده کاوی مبتنی بر قواعد انجمنی در مدیریت استراتژیک

پیام:
چکیده:
طراحان استراتژی سازمانها برای اینکه سازمان خود را به سوی کسب موفقیت های بیشتری هدایت کنند، منطبق با سه مرحله متداول در مدیریت استراتژیک (تدوین، اجرا و ارزیابی) اقدام به تعیین استراتژی های سازمان می نمایند.
دقت در استخراج داده ها، جهت ترسیم وضعیت موجود و وضعیت مطلوب با کمک افراد خبره و کاربران نهایی، موضوع مهمی است که منجر به طرحریزی راهبردی؛ به منظور حصول نتایج مورد نظر می شود.
ذینفعان ممکن است در این روش، (به دلیل عدم آگاهی یا درک متفاوت از پرسشها)، به سئوالات پاسخ اشتباه بدهند. یا اینکه به دلیل مشغله زیاد و کم اهمیت دانستن این پرسش ها، گزینه ها را با بی دقتی انتخاب و یا اینکه هیچ گزینه ای را انتخاب نکنند. لذا برای بررسی این موارد می توانیم از راه حلهای نوین و الگوریتم های داده کاوی در این زمینه استفاده نماییم. بدین ترتیب که با کاوش بر روی پاسخنامه سازمان های مشابه و استخراج قوانین و دانش نهفته در آنها می توانیم به معیاری در زمینه ارتباط بین بخشهای مختلف در زمینه برنامه ریزی استراتژیک دست یابیم. به عنوان یک روش برای انجام این کار، می توانیم با توجه به معیار وضعیت فعلی، پاسخهای مشکوک را استخراج و با بررسی پاسخهای افراد مربوطه، به نتایجی دست یابیم.
در این مقاله ضمن توصیف مبانی مدیریت استراتژیک و داده کاوی، قواعد انجمنی نیز توضیح داده می شوند و در ادامه با استفاده از قواعد انجمنی و طرح آزمایشات صورت گرفته و نتایج بدست آمده، چگونگی تدوین استراتژی سازمانها به روش قواعد انجمنی تشریح می گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
81
لینک کوتاه:
magiran.com/p673734 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!