فعالیتهای بازدارنده های محیطی و ویژگی های فردی موثر بر یادگیری غیررسمی معلمان شهر اصفهان

پیام:
چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی فعالیت ها، بازدارنده های محیطی و ویژگی های فردی موثر بر یادگیری غیررسمی معلمان مدارس دولتی شهر اصفهان است. این پژوهش با استفاده از طرح پژوهشی زمینه یابی انجام گرفت و جامعه آماری آن را همه معلمان مدارس دولتی در سه دوره تحصیلی نواحی پنج گانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 1387-1386 تشکیل می دهند. 370 معلم به عنوان حجم نمونه به روش تصادفی طبقه ای و با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوهن و همکاران (2001) انتخاب شدند.
ابزار اصلی گردآوری اطلاعات این پژوهش، براساس پرسشنامه تعدیل شده لوهمن(2003) است که پایایی کلی آن با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 95/0 برآورد شد و متخصصان روان سنجی و موضوعی نیز روایی آن را به شکل صوری و محتوایی تایید کردند.
یافته های پژوهش نشان داد میانگین (50/6 F= و33/3M=) استفاده از فعالیت های یادگیری غیر رسمی معلمان دوره دبیرستان بیش از معلمان دوره های دیگر است و این تفاوت در سطح (05/0p<) معنادار می باشد. همچنین، نتایج آزمون t تک نمونه ای در ارتباط با بازدارنده های محیطی گویای آن بود که «برقرار نکردن ارتباط با حیطه های شغلی همکاران، نداشتن شناخت، نداشتن پاداش های مالی مناسب و دسترسی نداشتن به فن آوری کامپیوتر» کمتر از حد متوسط و «ویژگی های فردی: عشق به یادگیری و علاقه به زمینه حرفه ای خویش» بالاتر از حد متوسط بر یادگیری غیر رسمی معلمان در هر سه دوره تحصیلی تاثیر داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
157
لینک کوتاه:
magiran.com/p682373 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!