برنامه ریزی چند هدفه تامین توام برای کالاهای فسادپذیر با چند خریدار

پیام:
چکیده:
در این مقاله، مطالعه بر روی یک تامین کننده و تعدادی خریدار به همراه چند کالای مختلف جهت سفارش در نظر گرفته شده است. مسئله ای که در این مقاله به آن توجه شده است فسادپذیر بودن محصولات با طول عمر ثابت و داشتن تاریخ انقضا می باشد. در ضمن طول دوره برنامه ریزی به صورت یک متغیر در مسئله محاسبه می شود. مسئله از دو دیدگاه مختلف بررسی شده است: بازپرسازی توام و برنامه ریزی مشارکتی. از دید بازپرسازی توام [6] ب مدل ارائه شده در [3] اساس قرار گرفته است. برای حالتی که عمر محصول از طول دوره کمتر می باشد هزینه ای برای کمبود ناشی از فاسد شدن محصول در نظر گرفته شده است.
از دید برنامه ریزی مشارکتی، به بررسی هزینه های حمل و نقل تامین کننده و هزینه های عدم تحویل به موقع (نگهداری وکمبود) خریداران به طور همزمان در یک شبکه زنجیره تامین، پرداخته می شود مسئله بصورت تک دوره ای و چند دوره ای برنامه ریزی می شود(تفاوت کمی بین مدل تک دوره ای وچند دوره ای وجود دارد). هدف آنست که ببینیم در صورتی که محصول دارای تاریخ انقضا باشد، آیا این مسئله تاثیری روی طول دوره های برنامه ریزی دارد وبا توجه به هزینه های مختلف خود مدل مقداردهی به طول دوره را بر عهده بگیرد. و در ضمن در حالتی که کالا فساد پذیر است، به چه میزان از هر کالا و در چه زمانی سفارش داده می شود. سعی شده فرضیات هر دو دسته از مدلها به هم نزدیک باشد. مثلا در هر دو تقاضا و هزینه ها بر واحد زمان در نظر گرفته شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
25
لینک کوتاه:
magiran.com/p705875 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!