بررسی نتایج عمل جراحی میله گذاری فمور از قسمت انتهایی در بیماران مبتلا به شکستگی دیستال فمور

پیام:
چکیده:
مقدمه
با وجود پیشرفت های ایجاد شده در درمان شکستگی های دیستال فمور، هنوز هم اختلاف نظر فراوانی در مورد روش انتخابی درمان این شکستگی ها وجود دارد. در صورت عدم درمان مناسب این عارضه، ممکن است ناتوانی شدید در بیمار ایجاد شود. هدف از این مطالعه، بررسی نتایج عمل جراحی میله گذاری فمور از قسمت انتهایی در بیماران مبتلا به شکستگی دیستال فمور بود.
روش ها
در این مطالعه ی آینده نگر، 36 بیمار دچار شکستگی بسته ی دیستال فمور مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی اصفهان از آذرماه 1384 تا آذرماه 1386 به روش اینترامدولاری Retrograde تحت درمان قرار گرفتند. اطلاعات لازم، نظیر مشخصات دموگرافیک بیماران، اطلاعات حین عمل شامل پارگی لیگامان کروشیت حین عمل، زمان عمل جراحی و میزان خون ریزی و نیز اطلاعات بعد از عمل جراحی شامل عفونت زانو، سختی زانو، میزان دامنه ی حرکت زانو، میزان درد زانو و جوش خوردگی شکستگی، با استفاده از یک چک لیست جمع آوری و گزارش شد.
یافته ها
میانگین مدت زمان عمل جراحی در کل بیماران 6/11 ± 4/97 دقیقه بود. پارگی لیگامنت کروشیت در هیچ کدام از بیماران صورت نگرفته بود. عفونت محل عمل تنها در 4 بیمار (1/11 درصد) مشاهده شد که تنها در دو هفته ی اول بعد از عمل جراحی وجود داشته و سپس بهبود یافت. 6 ماه بعد از عمل جراحی، شکستگی استخوان در تمامی بیماران جوش خورده بود.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج بسیار مطلوب استفاده از تکنیک میله گذاری Retrograde، می توان این روش را به عنوان درمان مناسب شکستگی دیستال فمور به کار برد.
زبان:
فارسی
صفحات:
814 تا 821
لینک کوتاه:
magiran.com/p706631 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!