عوامل عفونی منجربه بستری شدن بیماران دیابتی در مرکز آموزشی و درمانی 5 آذر گرگان از مهر 1383 الی مهر1384

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
بیماری های عفونی یکی از مهمترین علل بستری بیماران دیابتی است که گاه ی حتی حیات این بیماران را تهدید می کن د. هدف از این مطالعه بررسی اشکال بالینی عفونت در بیماران دیابتی بستری بوده است.
روش بررسی
این مطالعه مقطعی – توصیفی، گذشته نگر است؛ با مراجعه به مدارک پزشکی یکساله، تعداد 122 پرونده دیابتی با سن بیشتر از 20 سال را مورد ارزیابی قرار دادیم و سپس براساس کد بندی های استاندارد مدارک پزشکی، اطلاعات خام را در فرم جمع آوری اطلاعات وارد کرده، بر اساس شاخصهای آماری توصیف نمودیم. 57 سال (با /6 ± 11/
یافته ها
122 بیمار دیابتی مطالعه شدند. میانگین سنی این بیماران 8 12) سال بود 66 /6 ± 9/ 83 سال) بود. میانگین زمانی تشخیص دیابت در این افراد (3 – محدوده سنی 23 45 %) مونث بودند. / 54 %) مذکر و بقیه (5 / نفر (5 62 %) از داروهای ضد قند خوراکی استفاده می کردند. میانه / اکثریت بیماران در زمان بستری (2 164 بود. mg/dl 224 و در بار دوم mg/dl قند خون ناشتای بدو بستری (%5/ 49 %) عفونت نسج نرم و پای دیابتی، 44 نفر (36 %) سپسیس، 7 نفر (7 / اتیولوژی عفونی در 60 نفر (3 5%) نامعلوم بود. هیچکدام از بیماران با پای دیابتی، / 3%) عفونت ادراری و 7 نفر (7 / پنومونی، 4 نفر (2 آموزشی در مورد نگهداری از پا ندیده بودند.
نتیجه گیری
65 % دربیماران مورد مطالعه ما با توجه به قند خون ناشتای بدو ورود، کنترل قند خون در حد مطلوبی نبوده است. عفونت بافت نرم و زخم پای دیابتی بیشترین شکل عفونت منجر به بستری را شامل می شد. به نظر می رسد کنترل منظم قند خون و آموزش بیماران دیابتی در نگهداری از پا می تواند در پیشگیری از بروز علل شایع عفونی منجر به بستری شدن این بیماران موثر باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
36
لینک کوتاه:
magiran.com/p709833 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!