دوره ی MPH اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران: ارائه ی یک مدل آموزشی

پیام:
چکیده:
به منظور تربیت افرادی که توانایی آموزش، نقد، بررسی و پژوهش در حوزه ی اخلاق پزشکی و به طور اعم اخلاق زیستی را داشته باشند دوره های کوتاه و بلند مدت متفاوتی در دانشگاه های سراسر دنیا ارائه گردیده است. به طوری که هم اینک در بعضی از کشور ها دوره های آموزش کوتاه مدت اخلاق پزشکی نظیر Master of Public Health (MPH) اخلاق پزشکی جایگاه ویژه ای در پاسخ به نیاز تربیت نیرو های کارآمد در این زمینه یافته است.
در ایران دوره ی MPH هم زمان با تاسیس دانشکده ی بهداشت در سال 1342 راه اندازی شد و تا کنون اصلاحات قابل توجهی در برنامه ی درسی آن ایجاد شده است. هم اینک تعداد زیادی از پزشکان با گذراندن این دوره مشغول ارائه ی خدمت در نظام سلامت می باشند. با توجه به این که این دوره می تواند بستر مناسبی برای تربیت نیرو های کارآمد در زمینه ی اخلاق پزشکی باشد، دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1384 مصمم گردید تا در برنامه ی کوتاه مدت خود در اقدامی زود بازده به برگزاری دوره ی MPH اخلاق پزشکی اقدام نماید. در ارزیابی که از برگزاری 4 دوره MPH اخلاق پزشکی حاصل گردیده است می توان ادعا نمود که این دوره توانسته است افرادی را در این حوزه جذب نموده و آموزش داده به طوری که هم اکنون هر یک در حیطه ی فعالیت خود پاسخگوی بخشی از نیاز های اخلاقی در حوزه ی پزشکی و سلامت در کشور می باشند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p715228 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!