جیمز هنری برستد

چکیده:
در عالم باستان شناسی و تاریخ نام جیمز هنری برستد که اکثرا وی را با نام هنری برستد می شناسند نامی بسیار آشنا و معروف محسوب می شود. او یکی از بزرگترین باستان شناسان و مورخان آمریکایی است که در زمینه تمدن باستانی مصر فعالیت های شایانی نموده است. اگر در جهان باستان شناسی بیست نام بزرگ داشته باشیم، هنری برستد قطعا یکی از این بیست نفر است. هنری برستد اساسا کسی بود که باستان شناسی آمریکا را متوجه فرهنگ باستانی مصر و مصرشناسی کرد. او از جمله پیشروترین و در حقیقت پیشگام عرصه شناسایی و تحقیق در زمینه مصر باستان در ایالات متحده آمریکاست و تمامی توجه و شناخت اولیه آمریکایی ها نسبت به مصر کهن مدیون مطالعات و توجهات شخص هنری برستد است.
جیمز هنری برستد در 27 اوت 1865 میلادی در شهر راکفورد واقع در ایالت ایلی نویز آمریکا متولد شد. او از کالج مرکزی شمال در سال 1888 فارغ التحصیل شد و در همان سال وارد یک تشکیلات مذهبی در شیکاگو شد که بیشتر دانشگاهی در زمینه الهیات و خداشناسی بود. اما برستد بزودی به دانشگاه ییل رفت تا زبان و ادبیات عربی را بیاموزد. دانشگاه بزرگ ییل یکی از معتبرترین دانشگاه های سراسر خاک آمریکاست. او یک مدرک فوق لیسانس از ییل در 1891 گرفت و تحت تاثیر نصایح ویلیام رینی هارپر William Rainey Harper به برلین (آلمان) رفت. در آنجا برستد به شاگردی آدولف ارمان Adolf Erman درآمد که همان تازگی ها یک مکتب جدید به اسم مصرشناسی Egyptology بنیان نهاده بود و بطور سیستماتیک متمرکز بر گرامر، دستور زبان و ارتباط لغات با هم در عصر باستان و بخصوص مصر بود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
38
لینک کوتاه:
magiran.com/p737294 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!