مقایسه اثربخشی و عوارض جانبی استفاده روزانه با استفاده یک روز در میان کرم موضعی 5- فلوئورویوراسیل 5% در درمان کراتوز اکتینیک: کارآزمایی بالینی تصادفی دارای شاهد

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
سومین تومور شایع در میان مراجعان به متخصصان پوست کراتوز اکتینیک می باشد. در میان شایع ترین درمان های در دسترس درمان های موضعی شامل -5- فلوئورویوراسیل (FU-پنج) قرار دارند. با توجه به عوارض جانبی ناشی از فلوئورویوراسیل موضعی، هدف این مطالعه مقایسه دو روش استفاده موضعی از فلوئورویوراسیل از نظر پاسخ به درمان و عوارض جانبی است.
روش اجرا: بیماران مبتلا کراتوزاکتینیک تایید شده از سوی پاتولوژی که با معیارهای ورود به مطالعه مطابقت داشتند انتخاب و به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه فلوئورویوراسیل موضعی را به صورت روزانه وگروه دیگر به صورت یک روز در میان مورد استفاده قرار دادند. دو هفته بعد از پایان دوره درمان یک ماهه، میزان کاهش، در ضایعات و درد ناشی از درمان توسط دو متخصص پوست عضو هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها
38 بیمار، شامل 23 مرد و 15 زن، مورد بررسی قرار گرفتند. در گروهی که یک روز در میان مورد درمان قرار گرفتند میزان عوارض جانبی به صورت معنی داری کم تر بود اما اثر درمانی در دو گروه تقریبا در یک حد قرار داشت.
نتیجه گیری
استفاده یک روز در میان از فلوئورویوراسیل یک جایگزین قابل قبول برای استفاده روزانه از آن است بدون این که اثر درمان به صورت معنی داری مورد تغییر قرار دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p752370 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!